Newsme.gr
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα
    • Οικονομία
    • Media
    • Παιδεία
    • Τουρισμός
    • Plus
Newsme.gr
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα
    • Οικονομία
    • Media
    • Παιδεία
    • Τουρισμός
    • Plus
Newsme.gr
No Result
View All Result

Έκτακτη αλλαγή στα σούπερ μάρκετ: Πώς θα κάνουμε ψώνια

Γιώργος Μενδρινός by Γιώργος Μενδρινός
22 Δεκεμβρίου 2022
in Επιχειρήσεις
Έκτακτη αλλαγή στα σούπερ μάρκετ: Πώς θα κάνουμε ψώνια

Σούπερ μάρκετ: Τα μέτρα στήριξης της Κυβέρνησης λόγω της ακρίβειας, όπως το καλάθι της νοικοκυράς και το φρέσκο market pass άλλαξαν άρδην τις καθημερινές συνήθειες των καταναλωτών στην αγορά των τροφίμων.

Πλέον, κάθε πολίτης μπορεί να ελέγχει τις τιμές των προϊόντων του καλαθιού κάθε αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο ekatanalotis και να προβαίνει στις πιο συμφέρουσες για αυτόν αγορές, ενώ σε συνδυασμό και με την επιδότηση του 10% της αξίας των αγορών (market pass) να εξοικονομεί ένα σεβαστό μηνιαίο ποσό έως και 120 ευρώ.

Νέα έρευνα για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών προσπαθεί να δώσει μία ξεκάθαρη εικόνα για την κατάσταση στην αγορά

Προς την σωστή κατεύθυνση αξιολογούν το «καλάθι του νοικοκυριού» πάνω από τους μισούς καταναλωτές, με τους περισσότερους ωστόσο να θεωρούν ότι χρειάζονται επιπλέον μέτρα, σύμφωνα με τη νέα μεγάλη έρευνα της Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, προκειμένου να υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα για την κατάσταση στην αγορά.

Σούπερ μάρκετ: Η μεγάλη αλλαγή

Για τα ευρήματα της έρευνας ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «H έρευνα αυτή μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην αντίληψη της κατάστασης στην αγορά και να συμβάλει στην υιοθέτηση των κατάλληλων μέτρων προκειμένου να επιλυθούν προβλήματα.

»Υπάρχουν ενδιαφέροντα ευρήματα, όπως η αλλαγή του δείκτη αισιοδοξίας/απαισιοδοξίας και η στάση των ερωτηθέντων απέναντι στο καλάθι του νοικοκυριού αλλά, φαίνεται ότι το κόστος της ενέργειας συνεχίζει και απασχολεί σε σημαντικό ποσοστό τους ερωτηθέντες. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να ξαναδεί η Πολιτεία τα μέτρα στήριξης και ίσως να πρέπει να εφαρμοστεί ένα διαφορετικό μίγμα πολιτικής.

»Πάντως, σε πιο υψηλή θέση σε σχέση με προηγούμενη έρευνα είναι και ο προβληματισμός που εκφράζουν για την απόκτηση βασικών αγαθών, όπως τα τρόφιμα».

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ, το πρωί της Τετάρτης μίλησε στην εκπομπή Ώρα Ελλάδος στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN για τα ευρήματα της έρευνας και τις κατηγορίες εξόδων που έχουν περιορίσει οι καταναλωτές το τελευταίο διάστημα.

Να σημειώσουμε, ότι η έρευνα διεξήχθη από 9 έως 13 Νοεμβρίου, σε δείγμα 1.417 ατόμων στην Περιφέρεια Αττικής.

Σούπερ μάρκετ: Τα ευρήματα της έρευνας

Από την έρευνα στον γενικό πληθυσμό (επαγγελματιών, επιχειρηματιών, καταναλωτών κ.λπ.) της περιφέρειας Αττικής, προκύπτουν τα εξής:

– Το 51% των συμμετεχόντων βρίσκουν τα μέτρα και τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την στήριξη των καταναλωτών από τις ανατιμήσεις, προς τη σωστή κατεύθυνση αν και οι περισσότεροι από αυτούς κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα.

Το 48% αντίθετα, κρίνει ότι κινούνται προς λανθασμένη κατεύθυνση. Καλύτερη είναι η εικόνα ανάμεσα στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες (55% έναντι 44%).

– Ακόμα περισσότεροι, πάνω από τους μισούς (54%), αξιολογούν προς τη σωστή κατεύθυνση και τα μέτρα για το «καλάθι του νοικοκυριού». Και εδώ οι περισσότεροι από αυτούς, κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα μέτρα – κάτι που ήδη επιδιώκεται. Το 44% τα βρίσκει προς λανθασμένη κατεύθυνση.

– Βελτιωμένη εικόνα (σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα του Ιουνίου) αποτυπώνεται στον δείκτη αισιοδοξίας / απαισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία, στο σύνολο των κατοίκων της Αττικής.

Σούπερ μάρκετ: Στο ερώτημα πως αντιμετωπίζουν την πορεία της…

τους επόμενους μήνες, απαντούν 36% αισιόδοξα (από 31%) και 63% απαισιόδοξα (από 68%). Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα ανάμεσα στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες, όπου το 42% (από 26%) απαντά αισιόδοξα και το 58% (από 72%) απαισιόδοξα.

– Περίπου αντίστοιχη εικόνα (με αυτήν της προηγούμενης έρευνας) παρουσιάζει ο ιδιωτικός τομέας (υπάλληλοι και αυτοαπασχολούμενοι) στον δείκτη ανησυχίας για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της εργασίας τους, τους επόμενους έξι μήνες: 49% ανησυχούν (από 48%) – 44% δεν ανησυχούν (από 42%). Στους αυτοαπασχολούμενους (αν και εξακολουθούν να ανησυχούν περισσότερο από τους εργαζόμενους) αξιόλογα βελτιωμένη είναι η εικόνα: 54% ανησυχούν (από 60%) – 38% δεν ανησυχούν (από 29%).

– Το άνοιγμα των καταστημάτων και κάποιες Κυριακές του χρόνου, αξιολογείται αρνητικά από το 41%. Οι υπόλοιποι το αξιολογούν θετικά (27%) ή ουδέτερα (25%). Το 25% δηλώνει ότι αυξάνει τις αγορές τους, και το 34% παραδέχεται ότι τις διευκολύνει. Ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά θετικών απαντήσεων καταγράφεται σε κάποιες ομάδες του πληθυσμού (π.χ. επιχειρηματίες / επαγγελματίες).

– Σημαντική αποδοχή καταγράφουν τα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας» (τα προϊόντα δηλαδή που έχουν σαν μάρκα το όνομα του σούπερ μάρκετ από όπου πωλούνται). Σχεδόν επτά στους δέκα (67%) απαντούν ότι τα καταναλώνουν ή σκοπεύουν να τα καταναλώσουν, έναντι 23% που απαντούν αρνητικά.

Σούπερ μάρκετ: Ενέργεια και βασικά αγαθά προβληματίζουν

– Η ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση – από τους μισούς συμμετέχοντες) και τα βασικά αγαθά (φαγητό, τρόφιμα, super market – από τέσσερις στους δέκα) είναι οι κατηγορίες εξόδων που προβληματίζουν σήμερα περισσότερο (με τις υπόλοιπες να καταγράφουν μονοψήφια ποσοστά) τα ελληνικά νοικοκυριά.

Καταγράφεται πάντως (σε σύγκριση με την έρευνα του Ιουνίου) μείωση του προβληματισμού για την ενέργεια (50% από 57%) και αύξηση για τα βασικά αγαθά (37% από 30%).

– Η ενέργεια και -σχεδόν ισόποσα- τα καταναλωτικά αγαθά (ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικές συσκευές) εξακολουθούν να είναι οι δύο κατηγορίες εξόδων που έχουν κυρίως περιορίσει, οι καταναλωτές (27% και 26% αντίστοιχα). Κοντά τους ως ποσοστό καταγράφονται και τα βασικά αγαθά (21%). Περίπου αντίστοιχη εικόνα αντικρίζουμε και στις απαντήσεις των επαγγελματιών / επιχειρηματιών.

– Βρισκόμαστε ήδη στον χειμώνα και ο τρόπος θέρμανσης είναι από τα βασικά θέματα που απασχολούν τους πολίτες.

Περισσότεροι (36%) θα χρησιμοποιήσουν κυρίως το πετρέλαιο, με σχεδόν διπλάσιο ποσοστό από ότι το φυσικό αέριο (20%). Ακολουθούν με 16% τα κλιματιστικά/αντλίες θερμότητας, ενώ πιο χαμηλά συναντάμε άλλους τρόπους. Οι οκτώ στους δέκα δεν θα αλλάξουν τρόπο θέρμανσης φέτος.

Έρχονται εορταστικό καλάθι και καλάθι του Άγιου Βασίλη

Με προϊόντα για το «γιορτινό τραπέζι» θα γεμίσει το καλάθι του νοικοκυριού, όπως ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ενώ θα υπάρξει και ξεχωριστό καλάθι πλούσιο σε παιχνίδια για τα μικρά παιδιά.

Συγκεκριμένα, από 14 Δεκεμβρίου έως 4 Ιανουαρίου 2023 θα εφαρμοστεί το εορταστικό καλάθι με την προσθήκη των εξής προϊόντων:

1. Γαλοπούλα

2. Μοσχάρι

3. Τσουρέκι

4. Βασιλόπιτα

5. Σοκολάτες

Την ίδια στιγμή ένα ακόμη ξεχωριστό καλάθι με ισχύ επίσης από 14 Δεκεμβρίου θα χαροποιήσει ιδιαίτερα παιδιά αλλά και γονείς, καθώς έρχεται και το καλάθι του Άγιου Βασίλη.

Σε αυτό θα συμπεριληφθούν 10 κατηγορίες παιχνιδιών:

επιτραπέζια παζλ
παιχνίδια κούκλες και άλλα αξεσουάρ
βρεφικά παιχνίδια
φιγούρες δράσης
παιχνίδια κατασκευών με τουβλάκια
αθλητικά παιχνίδια μπάλες κτλ.
λούτρινα παιχνίδια
μουσικά παιχνίδια
τηλεκατευθυνόμενα
ηλεκτρικά παιχνίδια

Για την απόφασή του να μείνουν εκτός εορταστικού καλαθιού τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες ο υπουργός είπε: «Είχε γίνει μεγάλη συζήτηση για το να θα περιλάβουμε κουραμπιέδες και μελομακάρονα. Με δική μου απόφαση δεν θα τα συμπεριλάβουμε για να μην έχουμε αθέμιτο ανταγωνισμό με ζαχαροπλαστεία και φούρνους».

Ενώ σχετικά με το καλάθι του Αγίου Βασίλη ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε: «Οι περισσότερες αλυσίδες μας έχουν πει ότι θα συμπεριλάβουν περισσότερα από ένα και θα είναι πλούσιο».

Ποιες αλυσίδες προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων

Ελαφρά πτωτική πορεία φαίνεται να ακολουθεί το καλάθι του νοικοκυριού για 6η εβδομάδα. Αναλύοντας τα δεδομένα του e-katanalotis της 7ης Δεκεμβρίου διαπιστώνουμε ότι όλες οι αλυσίδες συνεχίζουν να δουλεύουν στην δημιουργία ελκυστικών, από άποψη κόστους, καλαθιών προσφέροντας στους καταναλωτές εναλλακτικές λύσεις.

Όπως αναφέρει μελέτη της Inesis εξετάζοντας το καλάθι της 7ης Δεκεμβρίου διαπιστώνεται ότι σχεδόν όλες οι αλυσίδες ήταν τυπικές στην συμβατική τους υποχρέωση, και διέθεσαν προϊόντα και στις 51 προβλεπόμενες κατηγορίες, με εξαίρεση το e-food (δεν δίνει την κατηγορία «Ψωμί Φρατζόλα») και το ΣΥΝΚΑ (δεν δίνει την κατηγορία «Κρέμες για Βρέφη»).

Σε σχέση με τα προσφερόμενα ανά κατηγορία προϊόντα, και αυτή την βδομάδα διαπιστώνουμε ότι η πλειονότητα των αλυσίδων προσφέρουν τουλάχιστον ένα προϊόν μέσα σε κάθε κατηγορία. Μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων φαίνεται να προσφέρει το MarketIn (111) και ακολουθεί ο Γαλαξίας (99 προϊόντα) και το efood (81).

Υπολογίζοντας το ελάχιστο κόστος του καλαθιού ανά αλυσίδα, διαπιστώνουμε ότι αυτή την βδομάδα ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει το φθηνότερο καλάθι με ελάχιστο κόστος 109.15 (πτώση 7.04% σε σχέση με την προηγούμενη βδομάδα), ακολουθεί το καλάθι του Σκλαβενίτη με ελάχιστο κόστος 113.05 € και του BAZAAR με ελάχιστο κόστος 115.88 €.

Εξετάζοντας το κόστος του καλαθιού λαμβάνοντας υπόψη εκτός από την τιμή του εκάστοτε προϊόντος και την προσφερόμενη ποσότητα (τιμή μονάδας) τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται ελαφρώς. Ο Κρητικός με 183.49 € φαίνεται να προσφέρει το πιο «συμφέρον» καλάθι ενώ ακολουθεί ο Σκλαβενίτης με ελάχιστο κόστος 189.38 €, και ο ΑΒ Βασιλόπουλος με ελάχιστο κόστος τα 194.4 €.

Η σχέση τιμής πώλησης και τιμής ανά μονάδα (Α/Β)

εισάγει και την έννοια του «βάρους» του καλαθιού. Όσο πιο κοντά στο 100% ή και μεγαλύτερο αυτής είναι η τιμή πώλησης προς την τιμή ανά μονάδα τόσο μεγαλύτερη είναι η προσφερόμενη ποσότητα των προϊόντων στο καλάθι (για παράδειγμα αν η τιμή ενός λίτρου απορρυπαντικού για καθάρισμα είναι 0.75 ευρώ ανά λίτρο και το προϊόν στο καλάθι έχει τιμή πώλησης 0.95 τότε αυτό σημαίνει ότι το προϊόν είναι μεγαλύτερο του ενός λίτρου).

Είναι εμφανές στον σχετικό πίνακα ότι το καλάθι που προσφέρει ο Μασούτης φαίνεται να είναι «βαρύτερο», ενώ ακολουθεί το καλάθι του Κρητικού και του ΣΥΝΚΑ.

Το ελάχιστο κόστος του καλαθιού ανά μονάδα προϊόντος μειώθηκε στο 80% των αλυσίδων(12/15 αλυσίδες) μεταξύ 6ης και 5ης εβδομάδας, ενώ από την 4η στην 5η εβδομάδα το ποσοστό των αλυσίδων στις οποίες υπήρξε μείωση του ελάχιστου κόστους καλαθιού ανά μονάδα ήταν στο 40% (6/15 αλυσίδες).

Μελετώντας το κόστος του καλαθιού βάσει τιμών πώλησης ανά μονάδα, τις τελευταίες εβδομάδες, διαπιστώνουμε ότι και αυτή την εβδομάδα η πλειονότητα των αλυσίδων εντείνει τις προσπάθειες να προσφέρει στον τελικό καταναλωτή ένα περιορισμένου κόστους καλάθι. (όπου το ελάχιστο κόστος παρουσιάζει αυξομειώσεις οι οποίες συνήθως δικαιολογούνται από την ποικιλομορφία των προϊόντων (ανά κατηγορία) που εισάγουν/εξάγουν κάθε εβδομάδα από το καλάθι).

Παρά τις αυξομειώσεις όμως που παρατηρούνται

στο ελάχιστο κόστος του καλαθιού κάθε αλυσίδας ανά εβδομάδα, στο σύνολο φαίνεται να υπάρχει μια ελαφριά τάση μείωσης τιμών. Συνεπώς, ένας καλά οργανωμένος καταναλωτής μπορεί με κατάλληλο σχεδιασμό να επιτύχει το μέγιστο για αυτόν κέρδος.

Τέλος, εξετάζοντας διαχρονικά το ελάχιστο κόστος του καλαθιού ανά αλυσίδα είναι διάχυτο ότι η πλειονότητα αυτών έχουν κάνει προσπάθειες να σχεδιάσουν και να προσφέρουν ανταγωνιστικά καλάθια των οποίων το μέσο κόστος φθίνει.

Παράλληλα, εξετάζοντας το ελάχιστο κόστος βάσει τιμής ανά μονάδα, υπάρχουν αυξομειώσεις οι οποίες δεν είναι πάντα αρνητικές. Ενδεχομένως αλυσίδες που επένδυσαν στην δημιουργία ενός φθηνού καλαθιού (μίξη PL προϊόντων με επώνυμα) από την αρχή του εγχειρήματος να έχουν μικρότερα περιθώρια μείωσης του κόστους στον χρόνο. Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο θα εξετάσουμε μέσα στις επόμενες εβδομάδες λειτουργίας του καλαθιού του νοικοκυριού

Θετικός εμφανίζεται ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης για το νέο μέτρο της κυβέρνησης για την ενίσχυση των νοικοκυριών, με το Market Pass.

Όπως επεσήμανε ο ίδιος το πρωί της Δευτέρας 19 Δεκεμβρίου ο συνδυασμός της οικονομικής ενίσχυσης για τα τρόφιμα με το Καλάθι του Νοικοκυριού μπορούν σε μεγάλο βαθμό να απαντήσουν στο νούμερο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή η στιγμή η κοινωνία, που δεν είναι άλλο από την ακρίβεια.

Ο υπουργός τόνισε στην ΑΝΤ1

ότι γίνονται διαρκώς έλεγχοι στην αγορά ώστε να τηρούνται με ακρίβεια όλα τα μέτρα και να επιβάλλονται πρόστιμα όπου βρεθεί παράβαση.

Η ενίσχυση των νοικοκυριών στις αγορές τροφίμων με το Market Pass αποτελεί τον έναν από τους δύο βραχίονες για την καταπολέμηση των επιπτώσεων των ανατιμήσεων και λειτουργεί συνδυαστικά με το Καλάθι του νοικοκυριού. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιος καταναλωτής με οικογένεια και παιδιά προτιμήσει να αγοράσει προϊόντα από αυτό θα γλιτώσει περίπου 70 ευρώ τον μήνα. Με την ενίσχυση του «market pass» θα μπορέσει να φτάσει μέχρι και τα 50 ευρώ με αποτέλεσμα στο τέλος η ενίσχυση αυτή να φτάνει τα 120 ευρώ τον μήνα.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης μάλιστα πρόσθεσε: «Είναι αστείο να λέει κάποιος ότι είναι χαμηλά τα εισοδηματικά κριτήρια όταν προβλέπεται όριο 41.000 ευρώ για οικογένεια με τρία παιδιά».

Γεωργιάδης για Καλάθι: «Έχουμε περίσσευμα λόγω της καλής πορείας της οικονομίας»
Σχετικά με την επιτυχία στο Καλάθι του Νοικοκυριού ο υπουργός τόνισε ότι οι καταναλωτές είναι εκείνοι που επιλέγουν τα προϊόντα και έτσι οδηγούνται οι εταιρείες σε έναν ανταγωνισμό μειώσεων. «Τα στοιχεία λένε ότι στις πρώτες 6 εβδομάδες οι τιμές είναι -6,8% και μαζί με την μείωση του πληθωρισμού η μείωση φθάνει μέχρι το 15%», δήλωσε χαρακτηριστικά λέγοντας πως το μέτρο «θα ήταν επιτυχημένο, ακόμη και αν ήταν σταθερές οι τιμές».

Σε ερώτηση σχετικά με τις επικείμενες ανατιμήσεις σε σειρά αγαθών, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «ο πληθωρισμός δεν έχει εξαφανιστεί, ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη είναι 10% και είναι φυσικό διάφορες εταιρείες να αναπροσαρμόζουν τις τιμές τους βάσει του πληθωρισμού. Στο «καλάθι» τα προϊόντα θα μείνουν σε σταθερά χαμηλότερες τιμές».

«Έχουμε περίσσευμα λόγω της καλής πορείας της οικονομίας, που επιστρέφει στον κόσμο»

, πρόσθεσε ο υπουργός, ενώ για ακόμη μια φορά απέρριψε το ενδεχόμενο να υπάρξει μείωση του ΦΠΑ, αναφέροντας ότι «η μείωση του ΦΠΑ είναι ένα μέτρο οριζόντιο και μόνιμο και θα έχει επίπτωση στα επιτόκια δανεισμού της χώρας. Είναι άλλο πράγμα να λες ότι φέτος έχω αυτό το περίσσευμα και το μοιράζω».

Την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022, αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η νομοθετική διάταξη για το Market Pass, το επίδομα για αγορές τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός κατά την ψήφιση του προϋπολογισμού το Σάββατο. Θα ψηφιστεί την Τετάρτη 21/12.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του κυβερνητικού οικονομικού επιτελείου, η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους δικαιούχους πρόκειται να ανοίξει στα μέσα Φεβρουαρίου στο gov.gr, και οι πρώτες πληρωμές θα γίνουν στο τέλος του ίδιου μήνα.

Παντοπωλεία σούπερ μάρκετ ζαχαροπλαστικής καταστήματα αρτοποιεία και καταστήματα τροφίμων λαϊκές αγορές.

Η άυλη ψηφιακή κάρτα, στα πρότυπα του Fuel Pass, θα καλύπτει αγορές στο λιανικό εμπόριο τροφίμων σε σούπερ μάρκετ, ζαχαροπλαστεία,αρτοποιεία, καταστήματα τροφίμων κ.α. αλλά και λαϊκές αγορές.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Σταϊκούρας «Δεν είναι μόνο για τρόφιμα αλλά για όλα τα προϊόντα που πωλούνται σε αυτούς τους χώρους».

Ακόμα ο κ. Σταικούρας ανέφερε ότι το ποσό θα πιστώνεται ανάλογα με τα μέλη της οικογένειας, στην κάρτα κάθε μήνα και αν δεν χρησιμοποιηθεί δεν θα χάνεται αλλά θα μετακυλείται στον επόμενο μήνα. Για κατάθεση του ποσού στην τράπεζα, οι δικαιούχοι θα λαμβάνουν το 80% του ποσού σε δύο τριμηνιαίες δόσεις.

Οι αιτήσεις και οι δικαιούχοι του νέου food pass

Όπως ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το Food Pass θα μοιάζει με το fuel pass. Επομένως, θα πρέπει οι δικαιούχοι να κάνουν αίτηση για να το λάβουν, δίνοντας τα προσωπικά τους στοιχεία.

Έτσι, οι δικαιούχοι που θα κριθούν με βάση εισοδηματικά κριτήρια, θα πρέπει να μπουν στην πλατφόρμα vouchers.gov.gr και να επιλέξουν την ειδική κατηγορία που θα διαμορφωθεί. Θεωρείται βέβαιο ότι θα χρειαστούν τους κωδικούς Taxisnet.

Αν η αίτηση θα μπορεί να γίνει και στα ΚΕΠ χωρίς κωδικούς Taxisnet παραμένει άγνωστο για την ώρα. Πάντως, η πλατφόρμα στο fuel pass ζητούσε να συμπληρώσετε και επικαιροποιήσετε τα στοιχεία σας:

Διεύθυνση email
Αριθμό κινητού τηλεφώνου
Αριθμό προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού
Για το Fuel Pass η πίστωση της ενίσχυσης στην άυλη ψηφιακή κάρτα γινόταν εντός ολίγων ημερών από την ημερομηνία επιτυχούς παραλαβής και επεξεργασίας της αίτησης της/του δικαιούχου από το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα της επιλογής της/του.

Με δύο τρόπους η πληρωμή του Food Pass

Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις του υπ. Οικονομικών η καταβολή του Food Pass θα γίνει με δύο τρόπους, παρόμοιους με το Fuel Pass, με τα προβλήματα να είναι παρόμοια.

Ο πρώτος είναι με την άυλη κάρτα, (μετά από αίτηση στο gov.gr) η οποία κάθε μήνα θα έχει μέσα τα λεφτά του market pass, τα οποία θα εξαργυρώνονται στα καταστήματα που έχουν ανακοινωθεί.

Ποιοι θα λάβουν την επιδότηση για το Market Pass
Η επιδότηση θα δοθεί με εισοδηματικά κριτήρια και είναι έως 16.000 ευρώ για κάποιον που μένει μόνος του και 24.000 ευρώ για τους έγγαμους, το οποίο προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο ή φιλοξενούμενο μέλος του νοικοκυριού. Το περιουσιακό όριο ανέρχεται σε 250.000 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό και 400.000 ευρώ για τους έγγαμους.

Το επίδομα θα λάβουν περιλαμβάνουν περί τα 3,2 εκατομμύρια νοικοκυριά με περίπου 8,5 εκατομμύρια μέλη. Το συνολικό κόστος του μέτρου για του έξι μήνες εκτιμάται σε 650 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από την έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων.

Tags: ΑΚΡΙΒΕΙΑΑΥΞΟΜΕΙΩΣΕΙΣΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣΚΥΒΕΡΝΗΣΗΠΡΟΪΟΝΤΑΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤΤΑΣΕΙΣΤΡΟΦΙΜΑ
Previous Post

ΙΚΕΑ: Δίνει πίσω χρήματα αν αγοράσατε αυτό το προϊόν

Next Post

ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέες πληρωμές! Στα ΑΤΜ κάθε μέρα οι αγρότες, τα ποσά

Διαβάστε επίσης...

Ανατροπή στα ΜΜΜ και στην εργασία - Τι αλλάζει για όλους

Ανατροπή στα ΜΜΜ και στην εργασία – Τι αλλάζει για όλους

28 Μαρτίου 2023
Έκτακτη ανακοίνωση: Πότε γιατί κλείνουν οι τράπεζες στην Ελλάδα

Πότε και γιατί κλείνουν οι τράπεζες στην Ελλάδα

28 Μαρτίου 2023
Νωρίτερα η πληρωμή! Πότε στα ΑΤΜ το έκτακτο επίδομα 300 ευρώ

Νωρίτερα η πληρωμή! Πότε στα ΑΤΜ το έκτακτο επίδομα 300 ευρώ

28 Μαρτίου 2023
Καιρός: Έκπληκτος ο Αρναούτογλου - Τι θα συμβεί τις επόμενες ώρες

Καιρός: Χιόνια και στην Αττική τις επόμενες ώρες

28 Μαρτίου 2023
Δωρο Πασχα 2023: Νέα δικαιούχοι – Ποιοι θα λάβουν 350 ευρώ

Δωρο Πασχα 2023: Νέα δικαιούχοι – Ποιοι θα λάβουν 350 ευρώ

28 Μαρτίου 2023
ΕΝΦΙΑ: Ποιοι δεν θα πληρώσουν τίποτα - Πότε αρχίζουν οι πληρωμές

ΕΝΦΙΑ: Ποιοι δεν θα πληρώσουν τίποτα – Πότε αρχίζουν οι πληρωμές

28 Μαρτίου 2023
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα

© 2023 Newsme.gr

No Result
View All Result
  • Δικαιολογητικά
  • Επιδόματα
  • Θέσεις Εργασίας – Προσλήψεις
  • Εργασιακά
  • Επιχειρήσεις
  • Περισσότερα
    • Οικονομία
    • Media
    • Παιδεία
    • Τουρισμός
    • Plus

© 2023 Newsme.gr