Αυτοκίνητο: Αυτοκίνητα δεκαετίας από premium κατασκευαστές με εμπορική επιτυχία φαίνεται πως προτιμούν οι επίδοξοι κλέφτες σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Car Vertical για το έτος 2022.
Την πρωτιά κατέχουν τα γερμανικά αυτοκίνητα, όπως η Mercedes με 14,7% , η BMW με 14,4%, η Audi με 10,1%, ενώ ακολουθεί η FORD με 7,8% και η Volkswagen με 6,8%.
Μια νέα έρευνα φέρνει στο φως τις προτιμήσεις των κλεφτών και τη σκοτεινή διαδρομή που ακολουθούν τα κλεμμένα αυτοκίνητα.
Αποκαλυπτικά για τις προτιμήσεις των κλεφτών είναι τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από μια διαδικτυακή πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων οχημάτων.
Αυτοκίνητο: Αυτές κλέβουν…
Σύμφωνα με την CarVertical, το 2022 μόνο στη συγκεκριμένη πλατφόρμα εντοπίστηκαν 1.200 κλεμμένα οχήματα, εκ των οποίων το 50% ήταν κατασκευασμένο από το 2014 έως και το 2019.
Ειδικότερα τη θλιβερή πρωτιά στις κλοπές έχουν εκείνα τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν το 2017, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 10% των συνολικών περιστατικών.
Κλεμμένα αυτοκίνητα
Σε ό,τι αφορά στους κατασκευαστές, οι αγαπημένοι των κλεφτών φαίνεται πως είναι εκείνες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανιές και συγκεκριμένα οι premium, με τη Mercedes-Benz να έρχεται πρώτη με 14,7%, η BMW δεύτερη με 14,4% και η Audi τρίτη με 10,4%.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν δύο μαζικοί κατασκευαστές με πλήθος best sellers στην γκάμα τους. Ο λόγος για την Ford, στην οποία αντιστοιχεί το 7,8% των περιστατικών κλοπής και την Volkswagen που συγκέντρωσε το 6,8% των καταγγελιών.
Αυτοκίνητο: Κλεμμένα αυτοκίνητα
Ο λόγος που οι αετονύχηδες έχουν βάλει στο στόχαστρο αυτοκίνητα δεκαετίας είναι το γεγονός ότι πολλά από αυτά διοχετεύονται στην αγορά μεταχειρισμένων τρίτων χωρών, ενώ στην περίπτωση των premium κατασκευαστών, το μεγαλύτερο κέρδος που αποφέρουν οι προτάσεις αποτελεί το έξτρα κίνητρο.
Ένα ακόμα στοιχείο που οφείλει να συνυπολογίσει κανείς είναι ότι το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα που έχουν σημειώσει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία έχουν σημαντικά περισσότερες πιθανότητες να πέσουν θύμα κλοπής, καθώς η ζήτηση για ανταλλακτικά είναι αυξημένη ωθώντας κάποιους να επιστρατεύουν σκοτεινούς τρόπους ώστε να την καλύψουν.
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Από τα στοιχεία που έδωσε στο φως της δημοσιότητας η CarVertical προκύπτει ένα ακόμα ανησυχητικό στοιχείο.
Σύμφωνα με την διαδικτυακή πλατφόρμα, στην ευρωπαϊκή αγορά το 15,6% των μεταχειρισμένων οχημάτων διαθέτει γυρισμένα χιλιόμετρα, ένα φαινόμενο που είναι συχνότερο σε πολυτελή οχήματα.
Αυτοκίνητο: Άγνωστες και γνωστές περιπτώσεις που έπεσαν για πάντα στο κενό
Μετά τα πρόσφατα Kerabosss και Chaos που προκάλεσαν πλήθος αρνητικών σχολίων, συγκεντρώσαμε και παρουσιάζουμε τις πιο σημαντικές ελληνικής προσπάθειες που αφορούν στην παραγωγή ενός ελληνικού αυτοκινήτου.
Εκτός, όμως, από τα σημαντικά πλεονεκτήματα και οφέλη που παρέχει μια αυτοκινητοβιομηχανία στις τοπικές κοινωνίες – και ευρύτερα στα κράτη – που τη φιλοξενούν, το αυτοκίνητο αποτελεί ένα προϊόν εθνικής υπερηφάνειας.
Φανταστείτε το βαθύ αίσθημα χαράς και συγκίνησης, στο άκουσμα της είδησης ότι η χώρα μας εξάγει σε κάθε γωνιά του πλανήτη το δικό της τετράτροχο στολίδι. Ένα αυτοκίνητο που αποτελεί ελληνική έμπνευση και κατασκευάζεται επί ελληνικού εδάφους.
Eλληνικό αυτοκινητικό “success story” με ελληνική υπογραφή (αν και βασιζόταν στο αλλοδαπό Citroen 2CV) αποτελεί ίσως μόνο το Pony της NAMCO, το οποίο κατάφερε να παραχθεί σε περίπου 18.000 μονάδες που έφτασαν σε 14 χώρες.
Namco Pony ελληνικό αυτοκίνητο
Το Pony δεν έμελλε να μακροημερεύσει, αλλά κατάφερε να εισάγει, έστω για λίγο, τη χώρα μας στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα. Εν αντιθέσει με κάποιες άλλες ελληνικές προσπάθειες που ήταν καταδικασμένες να αποτύχουν εν τη γενέσει τους. Ακολουθούν οι τετράτροχες προσπάθειες που έπεσαν στο κενό:
SCAVAS 1 ελληνικό αυτοκίνητο
«Επιθετική» εμφάνιση, χαμηλή θέση οδήγησης, και θύρες που ανοίγουν σαν φτερά γλάρου. Αυτό ηταν το τρίπτυχο που οραματίστηκε για το δικό του προϊόν ο σχεδιαστής, μηχανικός και σχεδιαστής Βασίλειος Σκαβάς και έμελλε να του προσδώσει υλική υπόσταση.
Το SCAVAS 1 (περί ου ο λόγος) ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε το 1973 και κατόπιν της συνδρομής του Κώστα Καββαθά, ιδιοκτήτη των «4 Τροχών», πήρε άδεια κυκλοφορίας.
Όχι, όμως, και έγκριση για παραγωγή. Την ίδια μοίρα έμελλε να έχει και το SCAVAS 2 του 1992, το οποίο δεν έτυχε της υποστήριξης του ελληνικού κράτους. Ακολούθησε μία ακόμα προσπάθεια, το SCAVAS 3 (1996) που δεν κατάφερε να ξεπεράσει το στάδιο της σχεδίασης.
Neorion Chicago ελληνικό αυτοκίνητο
Άκαρπη αποδείχθηκε και η αυτοκινητική πρωτοβουλία που ακούσει στο «όνομα» Neorion Chicago, ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από τον Θεσσαλονικιό αρχιτέκτονα σχεδιαστή Γεώργιο Μιχαήλ.
Η ιστορία του Chicago ξεκινά το 1973 όταν ο σχεδιαστής προσλήφθηκε στην εταιρεία Enfield Automotive συμφερόντων του Γιάννη Γουλανδρή, η οποία κατασκεύαζε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο ναυπηγείο του Νεώριου στη Σύρο (με έδρα στη Βρετανία).
Το Noerion παρήχθη το 1974 αποτελούσε ένα ιδιαίτερα πολυτελές μοντέλο κόκκινου χρώματος, που από αισθητικής πλευράς έμοιαζε με λιμουζίνα, την ίδια ώρα που η μεγάλη απόστασή του από το έδαφος του προσέδιδε ιδιαίτερα εξωστρεφή χαρακτήρα.
Neorion Chicago ελληνικό αυτοκίνητο
Όπως έχει αναφέρει σε δηλώσεις του ο Μιχαήλ, το αυτοκίνητο ήταν χειροποίητο από αλουμίνιο, με μοναδικά «ξένα» μέρη το σασμάν και τον κινητήρα.
Κατασκευάστηκε και δεύτερο κομμάτι (μπλε χρώματος), αλλά κανένα δεν κατάφερε να πάρει άδεια μιας και θεωρήθηκαν ιδιοκατασκευές. Σήμερα, σώζεται μόνο ένα από τα δύο οχήματα, το οποίο εκτίθεται στο κέντρο “NOESIS” στη Θεσσαλονίκη.
Korres P4 ελληνικό αυτοκίνητο
Ένα από τα Made in Greece μοντέλα που ενθουσίασαν τους Έλληνες φίλους της αυτοκίνησης ήταν, φυσικά, και το υπεραυτοκίνητο Korres P4 του Δημήτρη Κορρέ.
Και δικαίως σκόρπισε ενθουσιασμό το 2014, μιας και θεωρήθηκε το πρώτο σπορκαρ που μπορεί να βάλει φωτιά τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ. με την τελική να φτάνει τα 300 χλμ./ώρα! Οι επιδόσεις είναι πραγματικά εξωφρενικές και οφείλονται σε έναν 7λιτρο V8 βενζινοκινητήρα των 505 ίππων.
Μέσω ενός επιλογέα η ανάρτηση ρυθμίζεται στα 450 χλστ. και σε συνδυασμό -μεταξύ άλλων – με την τετρακίνηση και το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, το παντός δρόμου σπορ αυτοκίνητο μπορεί να αναρριχηθεί αναίμακτα σε βράχους και να σκαρφαλώσει σε πλαγιές τρομακτικών κλίσεων.
Στόχος του Δημήτρη Κορρέ είναι να παράγει το αυτοκίνητο σε 100 μονάδες, οι οποίες στη συνέχεια θα διατεθούν στην Ελλάδα, τη Βόρεια Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Το όλο εγχείρημα, ωστόσο, δεν έχει προχωρήσει.
Το νέο Pony (2016)
Όπως προαναφέραμε, το Pony της NAMCO, ήταν κάτι παραπάνω από μια φιλότιμη αυτοκινητική προσπάθεια, όπως επιβεβαιώνεται και από την εμπορική του πορεία.
Και ουδείς λησμόνησε το τι είχε καταφέρει όσο βρισκόταν στη ζωή, πολλώ δε μάλλον ο Ανδρέας Κοντογούρης, οικονομολόγος και μέτοχος της εταιρείας NAMCO που πριν από λίγα χρόνια εξέφρασε την επιθυμία του να δοθεί σάρκα και οστά στο νέο Pony, ένα «αυτοκίνητο του λαού».
Από το 2016, η NAMCO έχει παρουσιάσει το μοντέλο Pony 613 (βασισμένο στο ιρανικό SAIPA 141). Πρόκειται για ένα pick-up που ενσωματώνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.323 κ.εκ. με απόδοση 71 PS/108 Nm και μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Επιπροσθέτως, στην ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρεται -μεταξύ άλλων – και μια ηλεκτρική έκδοση, η Pony Electro-Star, με μπαταρία 18 kWh και μέγιστη ταχύτητα 110 χλμ.
Οι όποιες προσπάθειες, ωστόσο, για την εισαγωγή του αυτοκινήτου σε γραμμή παραγωγής επί ελληνικού εδάφους δεν έχει προχωρήσει.
Chaos ελληνικό αυτοκίνητο
Πραγματικότητα ή σενάριο επιστημονικής φαντασίας; Το μόνο σίγουρο είναι πως το ελληνικό κοινό περιμένει με ανυπομονησία το υπεραυτοκίνητο των 3.000 ίππων του Σπύρου Πανόπουλου, ο οποίος υποστηρίζει ότι η ομάδα του εργάζεται… νυχθημερόν ώστε να ολοκληρωθεί το υπερφιλόδοξο project.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τις εξαγγελίες, το Chaos θα παράγεται σε δύο εκδόσεις, την Earth Version και την Zero Gravity, με την τελευταία να αποδίδει 3.107 PS/ 1.984 Nm, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 1,55 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 500 χλμ./ώρα.
Φυσικά, μετά από ένα τόσο μεγάλο διάστημα αναμονής, το project Chaos, όπως φαίνεται και από τις τελευαίτες εξελίξεις, μοιάζει να ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας και έτσι δε θα το δούμε ποτέ να περνά στην παραγωγή.