ΑΒ Βασιλόπουλος: Μπαμ στα σούπερ μάρκετ – «Τελειώνει» MyMarket, Σκλαβενίτη, Μασούτη

Μια πολύ σπουδαία κίνηση ετοιμάζει ο ΑΒ Βασιλόπουλος, οποίος ρίχνει τη βόμβα και ταράζει τον ανταγωνισμό! Πρόκειται για ένα από τα προγραμματισμένα mega καταστήματα με επιφάνεια περίπου 5.000 τετραγωνικών μέτρων. Ο λόγος για το σούπερ μάρκετ της ΑΒ Βασιλόπουλος στο Ίδρυμα Μιμηκοπούλου στο Μαρούσι, λίγα μόλις μέτρα πριν τον κυκλικό κόμβο. Το κατάστημα αυτό πέρασε […]

ΑΒ Βασιλόπουλος: Μπαμ στα σούπερ μάρκετ – «Τελειώνει» MyMarket,  Σκλαβενίτη, Μασούτη

Μια πολύ σπουδαία κίνηση ετοιμάζει ο ΑΒ Βασιλόπουλος, οποίος ρίχνει τη βόμβα και ταράζει τον ανταγωνισμό!

Πρόκειται για ένα από τα προγραμματισμένα mega καταστήματα με επιφάνεια περίπου 5.000 τετραγωνικών μέτρων.

Ο λόγος για το σούπερ μάρκετ της ΑΒ Βασιλόπουλος στο Ίδρυμα Μιμηκοπούλου στο Μαρούσι, λίγα μόλις μέτρα πριν τον κυκλικό κόμβο.

Το κατάστημα αυτό πέρασε από αρκετά διαφορετικά κύματα πριν τελικά μπει σε τελική ευθεία κατασκευών και εργασιών.

Θα σας θυμίσω εδώ ότι υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του από το 2022, ωστόσο φαίνεται πως η κατασκευάστρια EMD Construction έκανε πίσω λόγω της απότομης αύξησης του κόστους, διαδικασία που χρειάστηκε αρκετό χρόνο για να εγκριθεί από τα κεντρικά του ομίλου Ahold Delhaize όπου και ανήκει η ΑΒ Βασιλόπουλος.

Μου λένε πάντως ότι αυτή τη στιγμή όλα βαίνουν καλώς και οι εργασίες τρέχουν με ταχείς ρυθμούς με αποτέλεσμα πριν το τέλος της χρονιάς το μεγάλο κατάστημα της Κηφισίας να είναι έτοιμο και να αποτελεί το δεύτερο σημείο αναφοράς της αλυσίδας μετά το εμβληματικό κατάστημα που διατηρεί στον Φάρο του Ψυχικού.

Παράλληλα…

Ενισχύεται κεφαλαιακά από τον μητρικό όμιλο η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία στο πλαίσιο απόφασης του διοικητικού συμβουλίου προχωρά στην έκδοση ανεξασφάλιστου ομολογιακού δανείου ύψους 70 εκατ. ευρώ, διάρκειας πέντε ετών και με ετήσιο σταθερό επιτόκιο 6,16%.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε χθες στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, οι συμβεβλημένοι ομολογιούχοι στο δάνειο, το οποίο θα εκδοθεί εντός έξι μηνών, είναι οι εξής: η Lion Retail Holding S.a.r.l., που είναι μητρική της ΑΒ και θα καλύψει ομολογίες μέχρι του ποσού των 17,5 εκατ. ευρώ, και η Ahold Delhaize Finance Company N.V., Curacao (ενεργούσα μέσω του υποκαταστήματός της στη Γενεύη), η οποία είναι συνδεδεμένη με την ΑΒ και ελέγχεται εμμέσως από την Koninklijke Ahold Delhaize N.V., που θα καλύψει ομολογίες μέχρι του ποσού των 52,5 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνεται, η ειδική άδεια που αφορά την Ahold Delhaize Finance Company N.V., Curacao, χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 100 του Ν. 4548/2018 για την έκδοση του ομολογιακού δανείου και «κρίθηκε δίκαιη, εύλογη και εξυπηρετούσα τα συμφέροντα της εταιρείας». Ιδιαίτερη συγκυρία Η κίνηση στήριξης από τον μητρικό όμιλο έρχεται σε μια ιδιαίτερη συγκυρία με έντονο κλαδικό πληθωρισμό, ο οποίος φέρεται ότι δυσκολεύει την προσπάθεια της ΑΒ Βασιλόπουλος να απαλλαγεί από τη ρετσινιά της ακριβής αλυσίδας, στόχος που ο επικεφαλής της εταιρείας Νίκος Λαβίδας έχει θέσει από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την ηγεσία.

Αξίζει να επισημανθεί ότι στο πέρασμα των ετών η συμμετοχή της ΑΒ Βασιλόπουλος στα μεγέθη του ομίλου Αhold Delhaize ήταν ισχυρή, εμφανίζοντας από το 2016 και μετά σημαντικές επιδόσεις. Την τελευταία διετία, ωστόσο, σημειώνεται επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης, με την αλυσίδα να προσπαθεί να ξαναβρεί τον βηματισμό της μέσα σε μια περίοδο έντονων προκλήσεων τόσο σε λειτουργικό επίπεδο όσο και σε αυτό της κατανάλωσης.

Η φετινή πορεία της ΑΒ Βασιλόπουλος

Οι πληροφορίες τοποθετούν την αύξηση των εσόδων της ΑΒ Βασιλόπουλος σε οριακό επίπεδο της τάξεως του 1%, όταν σε σύνολο η αγορά της οργανωμένης λιανικής τροφίμων κινείται με ρυθμό ανάπτυξης 8% την ίδια περίοδο. Η φετινή μεριδιακή απώλεια της ΑΒ Βασιλόπουλος, σε συνδυασμό με τις χαμηλές ταχύτητες που καταγράφηκαν στα μεγέθη το 2022, δικαιολογεί την απόφαση για κεφαλαιακή στήριξη, μέσω της οποίας θα μπορέσουν να υλοποιηθούν πιο στοχευμένα οι σχεδιασμοί της ολικής επαναφοράς που προσδοκά να επιτύχει η αλυσίδα τα επόμενα χρόνια όπως αναφέρει η ιστοσελίδα naftemporiki.gr.

Οι βασικές προτεραιότητες

Με βάση όσα έχει γνωστοποιήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, υψηλά στις προτεραιότητές της, μεταξύ άλλων, βρίσκονται: η ευθυγράμμιση της δυναμικής των εσόδων της εταιρείας με τη συνολική πορεία που εμφανίζει η αγορά της οργανωμένης λιανικής, η αναδιαμόρφωση της εμπορικής πολιτικής με εστίαση στο χαρτοφυλάκιο των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, η αλλαγή του perception των καταναλωτών για το προφίλ της αλυσίδας, η ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων (για φέτος ο αρχικός σχεδιασμός έκανε λόγο για άνοιγμα 60 καταστημάτων, εκ των οποίων 10 νέων ιδιόκτητων), η συνέχιση του ψηφιακού μετασχηματισμού, η ενίσχυση των logistics και η αύξηση των παροχών στους εργαζομένους.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ανεβάζει ταχύτητα στο franchise και κερδίζει στα… σημεία

Κοντά στο στόχο της για δίκτυο άνω των 300 καταστημάτων franchise, εκ των οποίων 200 AB Shop & Go μέχρι στο τέλος του 2023, φέρεται να βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος, που διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με περισσότερα από 600 καταστήματα συνολικά – όταν ο ηγέτης της αγοράς -βάσει τζίρου-, ο όμιλος Σκλαβενίτη, αριθμεί περίπου 500.

Στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος μιλώντας στο powergame.gr για τη στρατηγική της εταιρείας αναφέρουν ότι το 2023 διαφαίνεται ως μια δυναμική χρονιά περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου franchise. «Επενδύουμε συνεχώς στη διεύρυνση του δικτύου franchise, καθώς θεωρούμε ότι έχει εξαιρετική δυναμική και πολλές προοπτικές ανάπτυξης», σημειώνουν μεταξύ άλλων. Συνολικά στο δίκτυο της ΑΒ λειτουργούν σήμερα 240 καταστήματα μέσω franchising έχοντας ανοίξει το πρώτο ΑΒ Franchise το 2002.

Ειδικά το δίκτυο των καταστημάτων ΑB Shop & Go, που είναι το κυρίαρχο brand, στην αρχή του 2023 έφτασε να αριθμεί 150 καταστήματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Συνολικά, το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει 602 καταστήματα, εταιρικά και franchise (AB Shop & Go Shell, ΑΒ Shop&Go και ΑΒ Food Market).

Σήμερα η ΑΒ Βασιλόπουλος δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά με δύο franchise brands. Πρόκειται για το κατάστημα «ΑΒ Shop & Go» που απευθύνεται σε μεγάλες πυκνοκατοικημένες αστικές πόλεις και εξυπηρετεί την κάλυψη των καθημερινών αναγκών ενός νοικοκυριού και το κατάστημα Συνεργάτης ΑΒ Βασιλόπουλος που δραστηριοποιείται στη μικρή επαρχία και τα νησιά και αντιπροσωπεύει την κάλυψη των εβδομαδιαίων αγορών ενός νοικοκυριού.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Τα νέα franchise στο πλάνο και το κόστος επένδυσης

Η στρατηγική της ΑΒ Βασιλόπουλος υπαγορεύει συνεχείς επενδύσεις στην ανάπτυξη του δικτύου franchise, με πρόβλεψη στο τρέχον πλάνο για δημιουργία 50 νέων καταστημάτων franchise. Σε ερώτημα του powergame.gr για τους ειδικότερους στόχους αναφορικά με την επέκταση του δικτύου σε τουριστικές/νησιωτικές περιοχές, στελέχη της εταιρείας δεν αποκαλύπτουν ποσοτικούς στόχους. Μεταφέρουν ότι το μοντέλο franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι προσαρμοσμένο στην κάλυψη κάθε ανάγκης που έχει ο καταναλωτής και απευθύνεται τόσο στις μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.ά.), όσο και τις μικρές επαρχίες και νησιά σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Επιπλέον, σχετικά με το κόστος επένδυσης για δυνητικό επενδυτή σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος αναλαμβάνει το κόστος που απαιτείται για τη δημιουργία ενός νέου καταστήματος, το οποίο αποπληρώνει ο συνεργάτης μέσα από ένα ανταγωνιστικό πρόγραμμα υποστήριξης διακανονισμού το οποίο εκτείνεται σε όλο το μήκος της συνεργασίας. Αυτό έγινε και κατά τη διάρκεια των πρόσφατων κρίσεων και ειδικά της έντονης πληθωριστικής πίεσης που επικρατεί στη χώρα. Σύμφωνα με στελέχη ΑΒ, «η εταιρεία λαμβάνοντας τον παλμό της αγοράς και κατανοώντας τις δυσκολίες που υπάρχουν, δημιούργησε το μοντέλο υποστήριξης στη χρηματοδότηση, ώστε να δώσει ανάσα σε όποιον επιθυμεί να αποκτήσει το δικό του κατάστημα ΑΒ, εξασφαλίζοντας σε αυτόν και την οικογένειά του και μία θέση εργασίας».

ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι στόχοι και ο ανταγωνισμός

Σήμερα, που και άλλοι μεγάλοι παίκτες του κλάδου υιοθετούν το μοντέλο franchise για να ενισχύσουν το αποτύπωμά τους στην αγορά, όπως π.χ. η METRO με τα My market Local, η ΑΒ συνεχίζει το πλάνο ανάπτυξής της με έντονους ρυθμούς. Στα σχέδιά της, όπως σημειώνεται, μελετώνται αρκετές ιδέες για εξέλιξη των store concepts και για την ενίσχυση του μοντέλου franchise που ακολουθείται.

Εξάλλου, η ενίσχυση του δικτύου συνεργατών franchisee αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος που στοχεύει σε διεύρυνση του αποτυπώματός της εν μέσω ισχυρού ανταγωνισμού και προκλήσεων στο οικονομικό περιβάλλον. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας υποχώρησε από το φράγμα των 2 δισ. ευρώ στις δύο τελευταίες οικονομικές χρήσεις και αποτελεί στοίχημα για τη νέα διοίκηση, με CEO τον Νίκο Λαβίδα, η ανάκτηση μεριδίου στην αγορά που οργανωμένου λιανεμπορίου που αναπτύσσεται με ρυθμό πάνω από 9%.

Το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει την ενίσχυση του δικτύου με νέα σημεία, ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων, επέκταση αποθηκών, καθώς και στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού και επένδυση στην πιστότητα των πελατών.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ποντάρει στη φθηνή ιδιωτική ετικέτα

Ιδιαίτερη βαρύτητα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δίνει η ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως φαίνεται από την κίνηση της αλυσίδας να συστήσει νέο τμήμα με αντικείμενο την αποκλειστική διαχείριση των συγκεκριμένων προϊόντων.

Εκτιμάται μάλιστα από πηγές της αγοράς ότι θα προστεθούν και νέοι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας από τη μητρική εταιρεία, όχι με το σήμα ιδιωτικής ετικέτας της ΑΒ Βασιλόπουλος όπως ήταν για παράδειγμα η ετικέτα προϊόντων “ΑΒ Επιλογή”. Πρόσφατα η μητρική Ahold Delhaize κεντρικοποίησε μεγάλες κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κάτω από την ίδια – διεθνή – μάρκα σε τέσσερις χώρες. Αυτό συνέβη σε Ρουμανία, Ελλάδα, Σερβία και Τσεχία. Για παράδειγμα σε προϊόντα όπως το ηλιέλαιο δεν θα διατίθεται προϊόν με ετικέτα της ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά με κοινή μάρκα του συγκεκριμένου προϊόντος που κυκλοφορεί στις τέσσερις αυτές χώρες. Με την κεντρικοποίηση αυτή επιτυγχάνεται ταυτόχρονα η μείωση του κόστους σε αντίθεση με την περίπτωση όπου θα παράγονταν προϊόντικές κατηγορίες ιδιωτικής ετικέτας για κάθε χώρα από αυτές ξεχωριστά.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει στα ράφια της 3.376 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας με τις μάρκες 365, ΑΒ, ΑΒ Επιλογή και τη μάρκα Gustona που είναι η διεθνής μάρκα που αναφέραμε προηγουμένως για τις τέσσερις χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.