Σάββατο, 13 Αυγούστου, 2022
ΑρχικήPlusΆργησε το courier; Δικαιούστε αποζημίωση - Τόσα μπορείτε να πάρετε

Άργησε το courier; Δικαιούστε αποζημίωση – Τόσα μπορείτε να πάρετε

Αποζημίωση courier: Άργησε μέρες το courier να σας φέρει αυτά που έχετε παραγγείλει; Δείτε την αποζημίωση που δικαιούστε.

Μια τρομερή ιστορία έρχεται στο φως της δημοσιότητας για να κάνει γνωστό σε όλους τι δικαιούνται σε παρόμοιες περιπτώσεις.

Φυσικά έχει να κάνει με ετεροχρονισμένη διανομή και την αντίδραση του καταναλωτή στη συνέχεια.

Δείτε την απίστευτη ιστορία που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΚΑ για να έχετε εικόνα για τα δικαιώματά σας.

Αποζημίωση courier: Πως ξεκίνησε η ιστορία της αποζημίωσης

Καταναλώτρια, την περίοδο της καραντίνας αντιμετώπιζε πρόβλημα με γνωστή ταχυδρομική εταιρία ταχυμεταφορών. Συγκεκριμένα, είχε πραγματοποιήσει μια διαδικτυακή αγορά, στις 12 Ιανουαρίου 2021, από ένα γνωστό ηλεκτρονικό κατάστημα παιχνιδιών.

Της είχαν υποσχεθεί πως θα παραλάβει την παραγγελία έως την 21η Ιανουαρίου 2021. Αυτό δυστυχώς δεν τηρήθηκε από την ταχυδρομική εταιρία, καθώς η παράδοση έγινε στις 5 Φεβρουαρίου 2021.

Η καταναλώτρια, μόλις έμαθε από το ΚΕ.Π.ΚΑ. πως δικαιούται αποζημίωση 6 ευρώ, ανά ημέρα καθυστέρησης, έγινε αμέσως μέλος και ξεκίνησε τη διαδικασία της καταγγελίας για να διεκδικήσει όσα δικαιούται.

Το μέλος μας, κατόπιν των οδηγιών που της δώσαμε, μας προσκόμισε όλα τα απαραίτητα έγγραφα, για να απαιτήσουμε από την ταχυδρομική υπηρεσία την αποζημίωση, για τη μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης της παραγγελίας.

Η αρχική άρνηση και «αδιαφορία» της ταχυδρομικής υπηρεσίας, για την υλοποίηση του αιτήματος και του νόμιμου δικαιώματος που άσκησε η καταναλώτρια, μας οδήγησε στην επιλογή της έντονης πίεσης από πλευράς ΚΕ.Π.ΚΑ., αποστέλλοντας, παράλληλα, την υπόθεση και στους αρμόδιους φορείς που συνεργαζόμαστε.

Αποζημίωση courier: Τόσα χρήματα κέρδισε

Τελικά, καταφέραμε να δικαιώσουμε την καταναλώτρια, καθώς η ταχυδρομική υπηρεσία αποζημίωσε το μέλος μας, με το ποσό των 96 ευρώ (16 ημέρες επί 6 ευρώ), που δικαιούταν από τη μεγάλη καθυστέρηση, που προέκυψε την περίοδο της καραντίνας.

Η καταναλώτρια έλαβε την αποζημίωση, στις 12 Ιουλίου 2021, μετά από 6 μήνες αγώνα του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι εταιρίες ταχυμεταφορών, όταν ξεκίνησε η κρίση του κορωνοϊού, το Μάρτιο το 2020, δημιούργησαν αρκετά προβλήματα, στους καταναλωτές. Λόγω της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών, δεν ανταποκρίθηκαν σε έγκαιρες παραδόσεις προϊόντων, σύμφωνα με τις υποχρεώσεις τους. Τα προβλήματα αυτά εντάθηκαν, τρομακτικά, την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. ανέλαβε πρωτοβουλία και ενημέρωσε με δελτίο τύπου και συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς και στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, τους καταναλωτές, για το δικαίωμα τους, σε αποζημίωση, αφού Πολιτεία και φορείς αδιαφόρησαν, για την ταλαιπωρία των καταναλωτών.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ., ακόμη και τώρα, παρακολουθεί καταγγελίες μελών του, εναντίον εταιριών ταχυμεταφορών, πιέζοντας, ώστε να αποζημιωθούν όλα τα μέλη του.
Στο τέλος, όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας και να τα διεκδικούμε μέσα από ενεργές, ανεξάρτητες και εθελοντικές Ενώσεις Καταναλωτών, όπως το ΚΕ.Π.ΚΑ.

Το κόλπο που κάνουν κάποιες εταιρίες courier

Σου έχει συμβεί κι εσένα να βρίσκεις ειδοποιητήριο από εταιρία courier έξω από την πόρτα σου και να αναρωτιέσαι “πως και δεν άκουσα το κουδούνι, αφού ήμουν εδώ όλη μέρα”; Αν ναι, δεν είσαι ο μόνος.

Όχι δεν χάλασε το κουδούνι σου, δεν ήσουν τουαλέτα όταν ήρθε ο courier, ούτε μιλούσες στο τηλέφωνο και δεν άκουσες.

Απλώς οι εταιρίες courier έχουν βρει μια πάρα πολύ ωραία πατέντα για να μειώνουν τα έξοδά τους.

Αντί να σου φέρνουν το δέμα στο σπίτι, έρχονται και σου αφήνουν απλώς το ειδοποιητήριο! Ναι αυτό που ακούς. Δεν έχουν καν το δέμα μαζί τους.

Απλώς έρχονται και σου αφήνουν το χαρτάκι. Εσύ το βλέπεις, λες θα ήρθαν οι άνθρωποι και δεν τους άκουσα και πας να παραλάβεις το δέμα από το κατάστημά τους.

Με αυτό τον τρόπο οι εταιρίες courier και τα franchise καταστήματά τους, γλιτώνουν ένα σωρό λεφτά.

Φαντάσου πως το κάθε μηχανάκι μπορεί στο κουτί του να μεταφέρει πχ 40 δέματα. Αν για κάθε δέμα ο οδηγός κατεβαίνει, χτυπάει κουδούνι, ανεβαίνει στον όροφο, κάνει την παράδοση, πάρει υπογραφές κλπ, χάνει περίπου 10 λεπτά. Άρα θέλει 400 λεπτά για αυτά τα 40 δέματα. Δηλαδή 6,5 ώρες. Βάλε και τα πήγαινε έλα, το έφαγε το μεροκάματό του.

Δηλαδή η εταιρία πρέπει να πληρώσει ένα ολόκληρο μεροκάματο μόνο για 40 δέματα. Η εταιρία courier όμως, εκείνη τη μέρα πρέπει να παραδώσει πχ 1.000 δέματα. Άρα χρειάζεται 25 μηχανάκια για να κάνει όλες τις παραδόσεις. Αυτό σημαίνει 25 μεροκάματα, 25 ασφαλιστικές εισφορές, 25 έξοδα για βενζίνες, 25 κινητά τηλέφωνα, 25 POS κλπ.

Κορόιδο είναι λοιπόν η εταιρία να σου φέρει το δέμα; Αντί αυτού σου αφήνει μόνο το ειδοποιητήριο.

Με αυτό τον τρόπο αντί να χρειάζεται 25 μηχανάκια, τώρα χρειάζεται μόνο 3, τα οποία παραδίδουν από 330 χαρτάκια το καθένα! Αυτό είναι όλο. Έτσι οι εταιρείες κάνουν 88% (!) μείωση του κόστους παραδόσεων.

Εσύ το κορόιδο τώρα, παίρνεις τηλέφωνο και λες μπορείτε να μου το ξαναφέρετε;

Η εταιρία είναι έτοιμη για αυτό το ενδεχόμενο. Φυσικά και μπορούμε κύριε, αλλά δεν μπορούμε να σας ορίσουμε συγκεκριμένη ώρα.

Εσύ σκέφτεσαι πως θα πρέπει να πάρεις μια ολόκληρη μέρα άδεια από τη δουλειά να περιμένεις πότε θα έρθει ο courier κι έτσι αποφασίζεις να πας να το πάρεις μόνος σου.

Πάλι είναι κερδισμένη η εταιρία!

Σε πολλές περιπτώσεις δε, συμβαίνει κάτι το ακόμα πιο κωμικό. Δεν αφήνουν ούτε καν ειδοποιητήριο. Απλώς σου έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό.

Παίρνεις εσύ τηλέφωνο και λες εδώ ήμουν σπίτι και δεν πέρασε κανείς. Δεν γίνεται αυτό κύριε σου λέει η εταιρία, ο courier πέρασε και δεν ήσασταν εκεί. Άντε βρες το δίκιο σου εσύ. Μα καλά πως πέρασε αφού δεν άφησε ούτε καν ειδοποιητήριο ρωτάς; Δεν ξέρουμε κύριε σου απαντάνε. Μπορεί να το πήρε ο αέρας, ή κάποιος άλλος ένοικος της πολυκατοικίας. Εμείς είμαστε καλυμμένοι από τον νόμο με το SMS μήνυμα που σας στέλνουμε διότι νομικά και αυτό παίζει τον ρόλο ειδοποίησης.

Πάρτο απόφαση φίλε. Είτε θα έρθεις από εδώ να παραλάβεις το δέμα σου είτε δεν θα το παραλάβεις ποτέ. Πάντως άκρη με εμάς δεν θα βρεις. Και στην τελική τυχερός είσαι που σου απαντήσαμε και στο τηλέφωνο. Συνήθως οι περισσότερες τέτοιες εταιρείες σε βάζουν σε αναμονή μισή ώρα μόνο και μόνο για να βαρεθείς, να το κλείσεις και να πας από εκεί.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ