Σάββατο, 4 Δεκεμβρίου, 2021
ΑρχικήPlusΑπόφαση «βόμβα»: Υποχρεωτικός περιορισμός ταχύτητας στα αυτοκίνητα

Απόφαση «βόμβα»: Υποχρεωτικός περιορισμός ταχύτητας στα αυτοκίνητα

Αυτοκίνητα: Περιορισμός της ταχύτητας των αυτοκινήτων έρχεται σε λίγους μήνες. Τι αναμένεται να ισχύσει και για ποια αμάξια.

Μεγάλες αλλαγές έρχονται στην Ευρώπη σχετικά με τα αμάξια που θα επηρεάσουν και τη χώρα μας.

Συγκεκριμένα, τους ηλεκτρικούς περιοριστές ταχύτητας φέρνει η Ευρωπαϊκή Ένωση σε μια προσπάθεια να μειωθεί ο αριθμός των παραβάσεων ταχύτητας και των ατυχημάτων που οφείλονται σε αυτές.

Οι ημέρες που τα όρια ταχύτητας αποτελούσαν μια αδιάφορη, για τους περισσότερους, πινακίδα στην άκρη του δρόμου ανήκει στο παρελθόν.

Αυτοκίνητα: Ποια αμάξια αφορούν οι περιοριστές ταχύτητας

Κι αυτό γιατί από τον Ιούλιο του 2022 καθίσταται υποχρεωτική η τοποθέτηση ηλεκτρονικών περιοριστών ταχύτητας στα αυτοκίνητα που θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι περιοριστές ταχύτητας θα αναγνωρίζουν τα όρια ταχύτητας «σκανάροντας» την οδική σήμανση και στην περίπτωση που το αυτοκίνητο υπερβαίνει το προβλεπόμενο όριο θα ειδοποιεί τον οδηγό με οπτικά και ηχητικά σήματα ώστε να προσαρμόσει αναλόγως την ταχύτητά του.

Αν ο οδηγός του οχήματος δεν συμμορφωθεί με την υπόδειξη, τότε ο περιοριστής ταχύτητας θα αναλαμβάνει δράση παρεμβαίνοντας στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Με δεδομένο ότι ένα σημαντικό ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα, οι ηλεκτρονικοί περιοριστές πρόκειται να μειώσουν έως και 30% τον αριθμό των ανθρώπων που χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στην άσφαλτο.

Πως θα δουλεύουν οι περιοριστές ταχύτητας στα αυτοκίνητα

Οι «έξυπνοι περιοριστές ταχύτητας» θα συνδυάζουν τη λειτουργία των αισθητήρων-ραντάρ που συναντά κανείς σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα δεδομένα που μπορεί να προσφέρει η χαρτογράφηση των δρόμων, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αξιοπιστία τους ακόμα και σε λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες.

Χάρη στα δεδομένα των GPS, λειτουργία των περιοριστών ταχύτητας θα εξασφαλίζεται σε ποσοστό 94%, ακόμα και χωρίς τη χρήση ραντάρ ή αισθητήρων.

Η εφαρμογή του νέου μέτρου θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, η οποία ξεκινά τον Ιούλιο του 2022 θα είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση των περιοριστών ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα που θα διεκδικούν ευρωπαϊκή έγκριση τύπου.

Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, τον Ιούλιο του 2024, η υποχρεωτικότητα θα αφορά όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα περνούν στην παραγωγή και θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Αντίστροφη μέτρηση για τους κινητήρες βενζίνης και diesel

Συγκεκριμένα, πανικός υπάρχει για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Κομισιόν το οποίο προβλέπει μείωση των εκπομπών ρύπων των επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κατά 65% μέχρι το 2030 και μηδενισμό των εκπομπών CO2 μετά το 2035.

Αν τελικά υιοθετηθεί το παραπάνω σχέδιο τότε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν 14 έτη ζωής και θα πρέπει έως τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τα κράτη-μέλη να είναι έτοιμα για την μετάβαση στη νέα μορφή αυτοκίνησης που θα αφορά στην ηλεκτρική ενέργεια ή το υδρογόνο.

Εάν το νέο σχέδιο κανονισμού για τα αυτοκίνητα εγκριθεί από όλες τις χώρες της ΕΕ, τότε από το 2035 θα σταματήσουν να πωλούνται βενζινοκίνητα ή diesel αυτοκίνητα ωστόσο τα κράτη-μέλη θα πρέπει να έχουν σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε 60 χλμ. και σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 150 χλμ.

Τι δήλωσε η πρόεδρος της Κομισιόν

Άλλωστε η Πρόεδρος της Κομισιόν κατά την ομιλία της για την «Κατάσταση της Ένωσης» έκανε λόγο για ενίσχυση της χρηματοδότησης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής επισημαίνοντας ότι: «Η Ευρώπη είναι έτοιμη να κάνει περισσότερα. Θα προτείνουμε τώρα ένα επιπλέον ποσό 4 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής έως το 2027. Αναμένουμε όμως από τις ΗΠΑ και τους εταίρους μας να ενισχύσουν και αυτοί τις προσπάθειές τους».

Η Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν ξεκαθάρισε επίσης ότι: «Εάν οι ΗΠΑ και η ΕΕ γεφυρώσουν από κοινού το χάσμα όσον αφορά τη χρηματοδότηση της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής, αυτό θα αποτελέσει ισχυρό μήνυμα ότι αναλαμβάνουν παγκόσμιο ηγετικό ρόλο στον τομέα του κλίματος. Είναι ώρα να υλοποιήσουμε τις δεσμεύσεις μας».

Η τελευταία έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, δείχνει ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε μόνο στο 20%. Οι καλύτερες πωλήσεις σημειώθηκαν στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης (42%). Ακολουθούν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα σε ποσοστό περίπου 32%, ενώ ανοδικές είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο και υγραέριο).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ