Διόδια: Μια σημαντική είδηση που ακουμπά στην καθημερινότητα χιλιάδων οδηγών είναι στα σκαριά και αναμένεται σύντομα να γίνει πραγματικότητα.
Ο λόγος φυσικά για την αλλαγή στην τιμή των διοδίων της Αττικής Οδού, μια κίνηση που πολλοί περίμεναν να συμβεί εδώ και μήνες.
Τι συνέβη, όμως, και οδηγούμαστε σε αυτή την αλλαγή; Ποιο θα είναι το νέο ποσό που θα καλούνται οι οδηγοί να πληρώνουν στα διόδια της Αττικής Οδού και πότε θα υπάρξουν νεότερα αναφορικά με την ολοκλήρωση αυτής της κίνησης . Διαβάστε αναλυτικά όλες τις απαντήσεις στο άρθρο παρακάτω!
Διόδια: Η νέα τιμή στην Αττική Οδό
Ας ξεκινήσουμε με την αλλαγή που καίει την πλειοψηφία των οδηγών στο Λεκανοπέδιο. Η μείωση, λοιπόν, που θα γίνει στα διόδια θα είναι οι εξής: από 2.80 ευρώ θα πληρώνουμε 2.50 ευρώ ανά διέλευση.
Αυτή η αλλαγή πραγματοποιείται με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης. Μια σύμβαση η οποία ήδη έχει φτάσει στους υποψήφιους επενδυτές οι οποίοι και μελετούν τα στοιχεία και τις λεπτομέρειες της.
Για το θέμα μίλησε και ο υπ. Μεταφορών και Υποδομών, Κ. Καραμανλής ο οποίος τόνισε ότι πλέον βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την 25ετη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Ενώ ως προς το ζήτημα των διοδίων έκανε λόγο για «τελική απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» ότι οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ.
Πότε θα γίνει η μείωση των διοδίων
Ο κ. Καραμανλής συμπλήρωσε ότι η απόφαση αυτή της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, τα διόδια θα μειωθούν από τον Οκτώβριο του 2024. Από την πρώτη ημέρα της νέας σύμβασης, θα ισχύσει δηλαδή η μειωμένη τιμή.
Το ΤΑΙΠΕΔ πρόσφατα είχε προτείνει το κόμιστρο να είναι κυμαινόμενο, αναλόγως της ώρας που χρησιμοποιεί ο οδηγός τον αυτοκινητόδρομο, όμως όπως φαίνεται τελικά προκρίνεται η γενική μείωση κατά 30 λεπτά.
Διόδια: Ολόκληρη η δήλωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών:
«Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».
Διόδια στα 2,5 ευρώ προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης
Με χαμηλότερο διόδιο από εκείνο που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί της Αττικής Οδού, παραδόθηκε πριν από λίγες ώρες στους υποψήφιους επενδυτές η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου.
Σύμφωνα με πληροφορίες το αντίτιμο διαμορφώνεται στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση με ΦΠΑ, έναντι 2,8 ευρώ που είναι με βάση την υφιστάμενη σύμβαση.
Για τα διόδια είχε ξεσπάσει μεγάλος θόρυβος το τελευταίο δίμηνο μετά την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ, να είναι κυμαινόμενα και το κόμιστρο να διαμορφώνεται με βάση την ώρα που μπαίνει ένας οδηγός στον οδικό άξονα.
Η κυβέρνηση εμφανίστηκε από την πρώτη στιγμή επιφυλακτική με την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ, θεωρώντας μεταξύ άλλων ότι δεν υπάρχουν επαρκείς συγκοινωνιακές μελέτες που να μπορούν να στηρίξουν αυτό τον τρόπο τιμολόγησης.
Ο στόχος του υπ. Υποδομών
Στόχος του υπουργείου Υποδομών αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ είναι να επιταχυνθούν οι ρυθμοί του διαγωνισμού προκειμένου να τρέξουν πριν την εκλογική περίοδο, σχεδιασμό τον οποίο οι υποψήφιοι επενδυτές θεωρούν δύσκολο.
Στο διαγωνισμό έχουν προσέλθει οκτώ υποψήφιοι, οι οποίοι πέρασαν στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίες για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα.
Επομένους δεσμευτικές οικονομικές προσφορές καλούνται να υποβάλλουν οι Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.
Κ. Καραμανλής: Πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, όχι αθηνοκεντρικό – Αντέχει η οικονομία μας
«Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του 5,3%, με τον οποίο αναμένεται να κλείσει το 2022 είναι διπλάσιος από το μέσο ευρωπαϊκό και αποδεικνύει ότι η εθνική μας οικονομία εξακολουθεί να έχει μία πολύ μεγάλη αντοχή», ανέφερε ο Κ. Καραμανλής.
«Υλοποιούμε πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, όχι αθηνοκεντρικό», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, αναφερόμενος στο σχεδιασμό της κυβέρνησης για έργα που «θα φέρουν ανάπτυξη σε κάθε γωνιά της χώρας».
Μιλώντας στο «Athens Investment Forum», που διοργάνωσαν για 5η χρονιά το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και η Vertical Solutions, ο υπουργός τόνισε ότι «Παρά τις διαρκώς μεταβαλλόμενες και εξωγενείς κρίσεις και παρά τις πολύ μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ελληνική οικονομία έχει αφήσει πίσω της τη δυσοίωνη εικόνα που είχε την τελευταία δεκαετία».
“Ανάπτυξη της οικονομίας και των υποδομών”
«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με αξιοπιστία και με σοβαρότητα, με πολύ συγκεκριμένες θεσμικές παρεμβάσεις, με συγκεκριμένες τομές και μεταρρυθμίσεις που είχαμε χρόνια να δούμε σε αυτή τη χώρα, και κυρίως με τη στήριξη που έχουμε προσφέρει όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης στο σύνολο της κοινωνίας, ανοίγει μία νέα σελίδα ανάπτυξης και προόδου για τη χώρα», πρόσθεσε και επισήμανε:
«Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του 5,3%, με τον οποίο αναμένεται να κλείσει το 2022 είναι διπλάσιος από το μέσο ευρωπαϊκό και αποδεικνύει περίτρανα ότι η εθνική μας οικονομία, ακόμη και εν μέσω έντονων διεθνών πιέσεων, εξακολουθεί να έχει μία πολύ μεγάλη αντοχή».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στην αναπτυξιακή αυτή πορεία συνεισφέρει τα μέγιστα ο κλάδος των υποδομών, γιατί τα μεγάλα έργα σημαίνουν εκτεταμένη μόχλευση κεφαλαίων, ευρεία κινητοποίηση πόρων, απορρόφηση εθνικών και ευρωπαϊκών κονδυλίων, νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.