Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2022
ΑρχικήΕπιχειρήσειςΑπίστευτη κίνηση από Σκλαβενίτη για τους εργαζομένους - Τι έκανε

Απίστευτη κίνηση από Σκλαβενίτη για τους εργαζομένους – Τι έκανε

Σκλαβενίτης: Μια ευχάριστη έκπληξη βίωσαν οι εργαζόμενοι των καταστημάτων Σκλαβενίτης λίγες μέρες πριν το τέλος του μήνα και μια «ανάσα» πριν την έναρξη του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου.

Συγκεκριμένα η επιχείρηση επέλεξε να καταθέσει στους εργαζόμενους νωρίτερα τη μισθοδοσία του Οκτωβρίου.

Σκλαβενίτης – Πληρωμή πριν το τέλος του μήνα

Αυτό αναφέρουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της εταιρίας, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία κάπως έτσι να οργανώσουν λίγες μέρες νωρίτερα από ότι το συνηθισμένο τον οικονομικό προγραμματισμό και τα έξοδα του μήνα.

Γεγονός αρκετά κρίσιμο και σημαντικό σε μια περίοδο ενεργειακής κρίσης και κρίσης ακρίβειας. Μιας πραγματικότητας δηλαδή που επιτάσσει από τα νοικοκυριά ειδική οικονομική μέριμνα, που θα είναι ακόμα πιο αναγκαία όσο μπαίνουμε στον χειμώνα.

Ειδικότερα, ενώ η προγραμματισμένη ημέρα πληρωμής ήταν η 31η Οκτωβρίου, η εταιρία τελικά επέλεξε να καταβάλει τους μισθούς πιο νωρίς.

Ο λόγος; Να μπορέσουν οι εργαζόμενοι να «επενδύσουν» τον μισθό τους μέσα στο τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, το οποίο αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία για πολλούς να οργανώσουν μια εκδρομή ή μέσα στα πλαίσια της πόλης να ξεφύγουν από τους σκληρούς ρυθμούς της καθημερινότητας.

Λίγες μέρες νωρίτερα πάντως, σε μια πολύ σημαντική και σοβαρή ενημέρωση προχώρησαν τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Συγκεκριμένα ενημερώνουν τους πελάτες τους για την απάτη που έχει στηθεί εις βάρος τους.

Η ανακοίνωση των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης:

Άγνωστοι χρησιμοποιούν παράνομα την επωνυμία, το σήμα, φωτογραφίες και λοιπά στοιχεία της Επιχείρησής μας σε εικονικούς διαγωνισμούς –οι οποίοι αναρτώνται σε λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδες–, με σκοπό την απόσπαση προσωπικών στοιχείων των συμμετεχόντων.

Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες καλούνται να κοινοποιήσουν τον σχετικό σύνδεσμο ή/και να απαντήσουν σε ερωτήσεις, καταχωρίζοντας προσωπικά στοιχεία τους, με δήθεν όφελος είτε δωροεπιταγές για αγορές από τα Καταστήματά μας είτε μετρητά είτε άλλα δώρα.

Η Επιχείρησή μας δεν διενεργεί τέτοιου είδους διαγωνισμούς και έχει προβεί σε καταγγελία στις αρμόδιες Αρχές.

Μέχρι στιγμής η μόνη μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που δεν προμόταρε προσφορές αλλά κατάφερνε να μην έχει απώλειες τζίρου ήταν ο Σκλαβενίτης. Μεγάλα σούπερ μάρκετ είναι έτοιμα να «κόψουν» τα φυλλάδια και να ενημερώνουν με άλλους τρόπους τους καταναλωτές για τις προσφορές της εβδομάδας.

Το παράδειγμα του Σκλαβενίτη αναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλοι μεγάλοι παίκτες των σούπερ μάρκετ καθώς αναμένεται να προχωρήσουν σε περικοπές φυλλαδίων και διαφημίσεων.

Πρόκειται για φυλλάδια με τα οποία διαφήμιζαν τα προϊόντα που είναι σε προσφορά στα ράφια των καταστημάτων. Μάλιστα, οι όποιες αποφάσεις λάβουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναμένεται να εφαρμοστούν από το 2023.

Τις σκέψεις αυτές κάνουν οι αλυσίδες τόσο εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης της τιμής του χαρτιού όσο και για τον πληθωρισμό που έχει αυξήσει σημαντικά τις τιμές τόσο σε προϊόντα όσο και το κόστος ενέργειας.

Σκλαβενίτης: Πρότυπο και για άλλες αλυσίδες

Σκέψεις για περιορισμό των εκπτωτικών φυλλαδίων κάνει το LIDL, του οποίου τα φυλλάδια βρίσκαμε τόσο στις εισόδους των σούπερ μάρκετ, οσο και στα γραμματοκιβώτια των πολυκατοικιών.

Προς το παρόν, η συγκεκριμένη αλυσίδα κάνει δοκιμές κυρίως για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και για λόγους εξοικονόμησης κόστους σε συγκεκριμένες περιοχές και στη συνέχεια θα αξιολογίσει τον αντίκτυπο που είχαν αυτές οι δοκιμές στο καταναλωτικό κοινό. Μάλιστα, σε πολλές περιοχές η συγκεκριμένη αλυσίδα έχει κόψει εντελώς τα φυλλάδια που μοιράζονταν από πολυκατοικία σε πολυκατοικία.

Με τη σειρά του ο Μασούτης θα κόψει τα φυλλάδια και θα επικεντρωθεί στις ηλεκτρονικές διαφημίσεις είτε μέσω viber είτε μέσω στοχευμένων e-mails με τις προσφορές της εβδομάδας.

Περίπου τον ίδιο δρόμο πρόκειται να ακολουθήσει και η αλυσίδα my market για εξοικονόμηση κόστους καθώς, στελέχη έχουν στρατηγική επιλογή την συνέχιση της επικοινωνίας των προσφορών με ηλεκτρονικούς τρόπους.

Αντίστροφη μέτρηση για το καλάθι του νοικοκυριού

Ο χρόνος για την εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού» την επόμενη εβδομάδα, μετρά πλέον αντίστροφα.

Την Πέμπτη ήρθε και το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σχετικά με την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης να δημιουργηθεί ένα καλάθι – ξεχωριστό από κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ- με προϊόντα βασικής ανάγκης στα οποία θα συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις.

Η Ανεξάρτητη Αρχή γνωμοδότησε θετικά επισημαίνοντας τη «δύσκολη συγκυρία για τους καταναλωτές και δεδομένης της προσωρινότητάς του μέτρου έως τις 31 Μαρτίου 2023», παρότι επεσήμανε μία σειρά από κινδύνους που μπορεί να προκληθούν.

Εστίασε πάντως στο γεγονός ότι η ρύθμιση δεν δημιουργεί ζητήματα από την άποψη του δικαίου ανταγωνισμού, εφόσον η επιλογή των κατηγοριών προϊόντων που θα συμπεριλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού δεν είναι αποτέλεσμα συμφωνίας της Πολιτείας με τις επιχειρήσεις καθώς οι ευρύτερες κατηγορίες επιλέγονται από το αρμόδιο υπουργείο και στη συνέχεια κάθε επιχείρηση θα επιλέγει αυτόνομα τα προϊόντα και τις τιμές τους.

Η λίστα με τα προϊόντα

Με βάση την υπουργική απόφαση, συνολικά 51 προϊόντα βασικής ανάγκης μπαίνουν στο «καλάθι του νοικοκυριού». Σε σχέση με την αρχική λίστα που είχαν λάβει τα σούπερ μάρκετ έχουν προστεθεί το αλεύρι για όλες τις χρήσεις και τα όσπρια ενώ λείπουν τα αναψυκτικά και το εμφιαλωμένο νερό. Καθώς τα μεν πρώτα θεωρούνται προϊόντα βασική ανάγκης, τα δε αναψυκτικά όχι, ενώ στο εμφιαλωμένο νερό εκτιμάται ότι λόγω του υψηλού ανταγωνισμού δεν καταγράφονται σημαντικές ανατιμήσεις.

Σε ό,τι αφορά το ψωμί φρατζόλα περιλαμβάνεται στο «καλάθι» με τη διευκρίνιση «τυποποιημένο/συσκευασμένο» ενώ στο κρέας, παραμένει μόνο το κοτόπουλο και το χοιρινό αλλά τόσο το συσκευασμένο όσο και το μη συσκευασμένο.

Αναλυτικά τα προϊόντα:

Ρύζι

Ψωμί για τόστ

Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)

Φρυγανιές

Μακαρόνια Νο 6

Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)

Γαλοπούλα ή/και πάριζα

Κατεψυγμένα ψάρια

Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)

Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)

Γάλα φρέσκο πλήρες

Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

Γάλα εβαπορέ

Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά

Τυρί φέτα

Τυρί γκούντα

Τυρί με χαμηλά λιπαρά

Χυμός τομάτας διατηρημένος

Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)

Μαργαρίνες

Παρθένο ελαιόλαδο

Ηλιέλαιο

Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)

Λευκή ζάχαρη

Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)

Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)

Ελληνικός καφές

Στιγμιαίος καφές

Γαλλικός καφές

Τσάι ή χαμομήλι

Κακάο σε σκόνη

Χυμός πορτοκάλι

Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά

Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες

Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

Χαρτί κουζίνας

Χαρτί υγείας

Οδοντόκρεμες

Σερβιέτες

Ταμπόν

Σαμπουάν

Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

Πάνες ακράτειας

Πάνες για μωρά

Μωρομάντηλα

Σαμπουάν για μωρά

Τροφές για σκύλους

Τροφές για γάτες

Ποιες επιχειρήσεις δημιουργούν «καλάθι του νοικοκυριού»

Σύμφωνα με την τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή την Τετάρτη το «καλάθι του νοικοκυριού» εφαρμόζεται υποχρεωτικά από τα σούπερ μάρκετ των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90 εκατ. ευρώ ετησίως και προαιρετικά από τις μικρότερες αλυσίδες. Με την προϋπόθεση ωστόσο ότι εφόσον και εκείνες επιλέξουν να αποστείλουν κατάλογο προϊόντων, υποχρεούνται να το τηρούν μέχρι τη λήξη της εφαρμογή του.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εντάσσουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία που περιλαμβάνεται στο καλάθι του νοικοκυριού και να το διαθέτουν σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Κάθε εβδομάδα η αλλαγή των προϊόντων

Οι υπόχρεες επιχειρήσεις θα αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ τον κατάλογο με τα προϊόντα που απαρτίζουν το «καλάθι» τους ώστε να αναρτώνται στην πλατφόρμα e-katanalotis και να τα γνωρίζουν οι καταναλωτές. Tα προϊόντα αναμένεται να φέρουν και ειδική σήμανση μέσα στους χώρους πώλησης.

Παράλληλα προβλέπεται πρόστιμο στις επιχειρήσεις ύψους 5.000 για κάθε ημέρα καθυστέρησης αποστολής πλήρους καταλόγου.

Αρμόδια αρχή για τον έλεγχο εφαρμογής ορίζεται η Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων, Στατιστικής και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ