ΙΧ: Οι εταιρίες αυξάνουν τις τιμές πώλησης όλων των μεταχειρισμένων εισαγόμενων αυτοκινήτων και φορτηγών. Τι συμβαίνει πλέον.
Το ΜΕΜΟ έβαλε στοπ στα πλαστά ΚΤΕΟ και πιστοποιητικά Συμμόρφωσης επιτήδειων εμπόρων που δρούσαν ανεξέλεγκτα στην ελληνική αγορά δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους νόμιμους συναδέλφους τους αλλά αύξησαν τις οικονομικές επιβαρύνσεις τους άνω των 800 ευρώ.
Η λειτουργία του ΜΕΜΟ φαίνεται ότι «μπλόκαρε» την ανάρτηση πλαστών ΚΤΕΟ και Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης αλλά αύξησε τις τιμές λιανικής.
Καλύτερη αλλά και με πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα και φορτηγά είναι πλέον η ελληνική αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και κατάφερε καίριο πλήγμα στους επιτήδειους εμπόρους.
ΙΧ: Άνω κάτω η αγορά από τους επιτήδειους
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά επικρατούσε κυριολεκτικά ένα χάος και κάποιοι επιτήδειοι είχαν καταφέρει να κάνουν άνω κάτω μια ολόκληρη αγορά εις βάρος βέβαια των νόμιμων συναδέλφων τους.
Το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (ΜΕΜΟ) επιχειρεί να βάλει μια τάξη σε όλη αυτή την κατάσταση ωστόσο η συλλογή των εγγράφων που πρέπει να αναρτήσει ο έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής στο σύστημα περιλαμβάνει χρόνο και χρήμα. Αυτομάτως όμως οι όποιες οικονομικές επιβαρύνσεις προκαλούνται αυξάνουν τις τιμές λιανικής.
Από την άλλη μεριά βέβαια οι νόμιμες εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτιμούν ότι το ΜΕΜΟ δυσκολεύει πολύ τη δράση των επιτήδειων καθώς κανένας δεν τολμά να αναρτήσει πλαστό Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή ΚΤΕΟ στο σύστημα υπό τον φόβο των τρίμηνων διασταυρώσεων!
Παράλληλα η άνοδος των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ επίσης έχει μειώσει την αγοραστική τους δύναμη και αφού δεν θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κομπίνες και δεν θα υπάρχει κέρδος θα οδηγηθούν προς την έξοδο της αγοράς.
Βέβαια το ΜΕΜΟ προκαλεί από μόνο του και εκείνο άνοδο των τιμών καθώς το υποχρεωτικό Δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ από το άλλο κράτος-μέλος που κινούνταν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα κοστίζει 250 ευρώ, το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης κοστίζει από 90 έως και 400 ευρώ ενώ η βεβαίωση ανάκλησης κοστίζει από 20 έως και 60 ευρώ!
Συνολικά λοιπόν ο εισαγωγέας έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής θα πρέπει να δαπανήσει κατά μέσο όρο περίπου 500 ευρώ για να προμηθευτεί τα παραπάνω έγγραφα.
Επιπροσθέτως οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επισημαίνουν ότι η προμήθεια της πλατφόρμας των online πλειστηριασμών έχει αυξηθεί κατά 180 ευρώ και πλέον κυμαίνεται μεταξύ 300-400 ευρώ όπως επίσης και το κόστος μεταφοράς έχει αυξηθεί κατά 120 ευρώ εκτοξεύοντας την τελική τιμή μεταξύ 700-1.000 ευρώ!
ΙΧ: Πόσο είναι το ποσό της επιβάρυνσης
Οπότε η συνολική επιβάρυνση ξεπερνά τα 800 ευρώ την οποία σίγουρα θα περάσουν στην τελική τιμή λιανικής!
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί και οι τιμές διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές διάθεσης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και θα τις αυξήσουν περαιτέρω.
Από την άλλη μεριά βέβαια όπως τονίζουν και έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Newsauto.gr:
«Μπορεί το ΜΕΜΟ να περιλαμβάνει έγγραφα που πραγματικά είναι περιττά και κοστίζουν ωστόσο η λειτουργία της πλατφόρμας θα προκαλέσει μια αυτοκάθαρση της εγχώριας αγοράς καθώς οι επιτήδειοι δεν θα μπορούν να αναρτήσουν πλαστές βεβαιώσεις ΚΤΕΟ ή Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης υπό τον φόβο της διασταύρωσης και επίσης τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα θα γίνουν πολύ πιο ποιοτικά από τα εγχώρια καθώς με τόσες βεβαιώσεις και έγγραφα δεν πωλείται κανένα εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα!
Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται με όλα τα επίσημα έγγραφά τους όπως δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ, Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, βιβλία service, τιμολόγια στα οποία θα αναγράφονται και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, βεβαίωση ανάκλησης μέχρι και βεβαίωση εξοπλισμού τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θα βρει κανείς υποψήφιος αγοραστής σε κάποιο εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα…»
ΙΧ: Τι γίνεται στα εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα
Η αναγραφή των χιλιομέτρων στα δελτία ΚΤΕΟ των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει περιορίσει τα φαινόμενα γυρίσματος των χιλιομέτρων μόνο στα καινούρια οχήματα 4ετίας.
Ωστόσο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει την εφαρμογή αναγραφής των χιλιομέτρων και στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων ώστε να τελειώσει οριστικά το γύρισμα των χιλιομέτρων στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Παράλληλα στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων που εκδίδουν τα ΚΤΕΟ και όχι τα συνεργεία αναγράφονται ήδη τα διανυθέντα χιλιόμετρα αλλά δεν χρησιμοποιούνται τα δεδομένα για διασταυρώσεις στο κεντρικό σύστημα.
Αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr σύντομα θα καταγράφονται στο κεντρικό σύστημα οπότε η διασταύρωση των χιλιομέτρων θα γίνεται από το πρώτο κιόλας έτος κυκλοφορίας του οχήματος.
Πότε θα αποσυρθεί από την κυκλοφορία το παλιό ΙΧ σας;
Η ανανέωση του στόλου με στόχο τον μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων προ του Euro 6 στους δρόμους της ΕΕ θα είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο τόσο στους ρύπους όσο και στο CO2.
Τραγικά είναι τα πράγματα στην ΕΕ όσον αφορά στον παλαιό στόλο οχημάτων καθώς εκτιμάται ότι έως το 2025 θα κυκλοφορούν 4,3 εκατ. αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 1!
Βέβαια στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα καθώς ακόμη και σήμερα κινούνται στους δρόμους οχήματα που δεν διαθέτουν καταλύτη και αποτελούν μια τεράστια πηγή ρύπανσης για την ατμόσφαιρα και προκαλούν μεγάλα προβλήματα στην υγεία παιδιών αλλά και ηλικιωμένων ατόμων.
Τα στοιχεία, σύμφωνα με τον ACEA, δείχνουν ότι το 2025 τα αυτοκίνητα Euro 6 θα αποτελούν σχεδόν το 60% του στόλου της ΕΕ. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα πριν από το Euro 6 (που πωλήθηκαν πριν από το 2014) θα εξακολουθήσουν να συμβάλλουν στο 43% των συνολικών εκπομπών NOx.
Ταυτόχρονα – όπως φαίνεται εδώ – το Euro 7 για τα αυτοκίνητα αναμένεται να έχουν οριακή μόνο επίδραση στη μείωση των εκπομπών NOx. Επιπλέον, μια τεράστια επένδυση στο Euro 7 θα εκτρέψει επίσης σημαντικούς μηχανικούς και οικονομικούς πόρους από τις ηλεκτρικές τεχνολογίες μπαταρίας και κυψελών καυσίμου πίσω στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αυτό σημαίνει ότι η ανανέωση του στόλου με στόχο τον μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων προ του Euro 6 στους δρόμους της ΕΕ θα είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο τόσο στους ρύπους όσο και στο CO2.
Το 2026 σύμφωνα με την μελέτη του ACEA…
θα εξαφανιστούν από τους ευρωπαϊκούς δρόμους τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 1 ωστόσο τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 2 θα ξεπερνούν τα 17 εκατ. μονάδες! Τα Euro2 οχήματα αναμένεται να αποσυρθούν από την κυκλοφορία το 2030…
Το διάστημα 2030 έως 2034 αναμένεται να τεθούν εκτός κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 τα οποία θα ανέρχονται σε 19,1 εκατ. μονάδες το 2030 και θα έχουν μειωθεί σε 5,2 εκατ. οχήματα το 2033 με την ολοκληρωτική απόσυρσή τους έως το 2034.
Από το 2034 έως το 2038 αναμένεται να έχουν αποσυρθεί από τους ευρωπαϊκούς δρόμους τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro 4. Ειδικότερα το 2034 αναμένεται να κυκλοφορούν 17,8 εκατ. οχήματα ενώ το 2038 ο αριθμός τους υπολογίζεται σε μόλις 2,9 εκατ. μονάδες και το 2039 προβλέπεται η πλήρης απόσυρσής τους από τους δρόμους.
Το 2039 προβλέπεται ότι ξεκινά η απόσυρση των αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 από τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ειδικότερα το 2039 θα κυκλοφορούν 14,4 εκατ. αυτοκίνητα ενώ το 2042 ο αριθμός τους θα έχει περιοριστεί σε 5,3 εκατ. μονάδες.
Το 2043 προβλέπεται να μην κυκλοφορεί κανένα αυτοκίνητο που πληροί την οδηγία ρύπων Euro5 και όλος ο στόλος των οχημάτων δηλαδή πάνω από 323 εκατ. αυτοκίνητα να πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 τα οποία και διατηρούνται στην κυκλοφορία έως το 2050!
Το μοντέλο υπολογισμού
Σύμφωνα με το σενάριο μοντελοποίησης Sibyl, το Euro 7 θεωρείται ότι θα έχει μηδενικές εκπομπές καυσαερίων από το 2025 (αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά) και μηδενικές εκπομπές καυσαερίων από το 2027 (βαρέα οχήματα). Η καλύτερη τρέχουσα εκτίμηση του ACEA για την αύξηση των οχημάτων μηδενικών εκπομπών έχει ενσωματωθεί στη μοντελοποίηση…