Ανατροπή στα φανάρια της Αθήνας – Τι φέρνει η Google
Η Google βοηθός της Περιφέρειας Αττικής ώστε να λειτουργούν καλύτερα τα φανάρια της Αθήνας. Τα φανάρια της πρωτεύουσας θα συνδεθούν με τη Google, ώστε να ρυθμίζεται ο χρόνος στο «πράσινο» και «κόκκινο» ανάλογα με την κίνηση που θα έχουν οι δρόμοι,. Τα κυκλοφοριακά προβλήματα στους δρόμους της Αττικής είναι ένα ζήτημα που απασχολεί καθημερινά τους […]

Η Google βοηθός της Περιφέρειας Αττικής ώστε να λειτουργούν καλύτερα τα φανάρια της Αθήνας.
Τα φανάρια της πρωτεύουσας θα συνδεθούν με τη Google, ώστε να ρυθμίζεται ο χρόνος στο «πράσινο» και «κόκκινο» ανάλογα με την κίνηση που θα έχουν οι δρόμοι,.
Τα κυκλοφοριακά προβλήματα στους δρόμους της Αττικής είναι ένα ζήτημα που απασχολεί καθημερινά τους πολίτες του λεκανοπεδίου, για αυτό και η Περιφέρεια Αττικής διερευνά τρόπους για να διευκολύνει την καθημερινότητα των οδηγών, οι οποίοι διατρέχουν εν μέσω αυξανόμενης κίνησης πολλούς κινδύνους.
Για αυτό τον λόγο πραγματοποιήθηκε μια συνάντηση τη Δευτέρα (24/7) με τους αρμόδιους φορείς, κατά την οποία ανακοινώθηκε μια πρωτοποριακή συμφωνία με την Google που αναμένεται να ανατρέψει τα δεδομένα στον τομέα της κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον Σύμβουλο Οδικής Ασφάλειας Περιφέρειας Αττικής, κ. Κίμωνα Λογοθέτη, η συμφωνία αφορά τη σύνδεση των φαναριών στους δρόμους με το σύστημα της Google.
Φανάρια: ρύθμιση σε real time
Συγκεκριμένα, η Google θα αναλάβει τη διαχείριση του χρόνου φωτισμού των σηματοδοτών, δηλαδή του πόση ώρα θα διαρκεί η κόκκινη και πόση η πράσινη φάση, ανάλογα με την κυκλοφορία στον κάθε δρόμο.
Η διασύνδεση των φαναριών με το σύστημα της Google θα επιτρέπει την πραγματικού χρόνου ρύθμιση των χρόνων σηματοδότησης, με βάση τα ακριβή κυκλοφοριακά δεδομένα.
Αυτό σημαίνει ότι η κίνηση στους δρόμους θα επηρεάζει άμεσα τον χρόνο φωτισμού των φαναριών, προσαρμόζοντας αυτόματα τις φάσεις ώστε να βελτιώνεται η ροή των οχημάτων και να μειώνονται οι συμφορήσεις.
Ο κ. Λογοθέτης εξήγησε ότι η συμφωνία βασίζεται στη συλλογή και ανταλλαγή δεδομένων. Συγκεκριμένα, η Google θα λαμβάνει πληροφορίες από δορυφόρους και κινητή τηλεφωνία σχετικά με την κίνηση των οχημάτων και θα τις αξιοποιεί για να προσαρμόζει τους χρόνους διαφυγής στα φανάρια.
Το αποτέλεσμα αυτής της συλλογής δεδομένων θα είναι πολύ πιο αξιόπιστες και ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τους χρόνους διαδρομής που παρέχει η Google, για εναλλακτικές διαδρομές, με σκοπό την αποτελεσματικότερη κίνηση των οχημάτων.
Η εν λόγω συμφωνία θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά βήματα που γίνονται για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού και αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση της κυκλοφορίας στους δρόμους της Αττικής. Οι πολίτες θα επωφεληθούν από αυτήν την τεχνολογική καινοτομία, καθώς αναμένεται να μειώσει τον χρόνο που δαπανάται στην κίνηση και να συμβάλει στην προαγωγή της οδικής ασφάλειας στην περιοχή.
Εκατοντάδες κάμερες θα τοποθετηθούν στο δίκτυο φωτεινής σηματοδότησης της Αττικής, με στόχο να δοθεί τέλος σε μια ιδιαίτερα επικίνδυνη παράβαση του ΚΟΚ.
Με «ψηφιακά μάτια» θα γεμίσουν τα φανάρια της Αττικής, τιμωρώντας όσους οδηγούς υποπίπτουν στην ιδιαίτερα επικίνδυνη παράβαση της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη.
Πρόκειται για κάμερες που θα φωτογραφίζουν όσους «καίνε» το κόκκινο φανάρι, στήνοντας παγίδες θανάτου σε πεζούς, επιβάτες άλλων οχημάτων κ.ο.κ.
Η δράση είναι της Περιφέρειας Αττικής η οποία εδώ και αρκετούς μήνες έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την «Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικών μέσων παρακολούθησης παραβιάσεων του Κ.Ο.Κ», προϋπολογισμού 14.382.750 ευρώ, ο οποίος πραγματοποιείται από τη Δ/νση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών.
Καταγράφονται όσοι περνάνε τα κόκκινα φανάρια
Μετά από αρκετές παρατάσεις του διαγωνισμού, αυτός είναι έτοιμος να τελεσφορήσει. Η καταληκτική ημερομηνία είναι 31 Ιουλίου 2023, ενώ ενδιαφέρον, σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr, έχουν εκδηλώσει μεγάλες εταιρείες.
Ο διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση 388 καμερών παρακολούθησης παραβίασης ερυθρού σηματοδότη, όπως και 351 γαλβανισμένων ιστών με βραχίονα με τον κλωβό αγκύρωσης για την τοποθέτηση των καμερών.
Η τοποθέτηση των καμερών θα γίνει σε συγκεκριμένα σημεία που θα καθορισθούν με βάση τα δελτία οδικών τροχαίων ατυχημάτων. Δηλαδή σε σημεία όπου συμβαίνουν συχνά σοβαρά ατυχήματα και αποτελούν συνέπεια παραβιάσεων ερυθρού σηματοδότη.
Παράλληλα, στη σύμβαση περιλαμβάνεται η εκπόνηση, εφαρμογή και λειτουργία λογισμικού διαχείρισης παραβάσεων, η συντήρηση και άρση βλαβών ασύρματης επικοινωνία συσκευής με ηλεκτρονικό υπολογιστή και η συντήρηση και άρση βλαβών συσκευών και υπολογιστών.
Πρόκειται για μια λύση που, όπως αναφέρεται στη σύμβαση, θα αυτοματοποιήσει την έκδοση στοιχείων οδικών παραβάσεων και θα συντελέσει στη μείωση καθυστερήσεων κυκλοφορίας ατυχημάτων παραβίασης ερυθρού σηματοδότη.
Χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους
Η σύμβαση χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης στο πλαίσιο του έργου “Sub 2 – 16631_Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας», που είναι ενταγμένο στον Άξονα 4.6. «Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων οικονομίας της χώρας» (εφεξής: «το Πρόγραμμα»).
Οι ενσωματωμένες κάμερες στα συνολικά 388 «έξυπνα» φανάρια θα φωτογραφίζουν επί τόπου όσους παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη και οι φωτογραφίες από τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος θα αποστέλλονται στις αρμόδιες αρχές και ο χρόνος θα μετράει αντίστροφα μέχρι η κλήση να έρθει στο σπίτι του παραβάτη.
Υπενθυμίζεται ότι Περιφέρεια Αττικής είχε τρέξει σε πιλοτική βάση το πρόγραμμα για τα «έξυπνα» φανάρια στη Λεωφ. Ποσειδώνος, στη συμβολή με την Καλαμακίου.
Κάθε ένας από τους δύο σηματοδότες «έπιανε» κατά μέσο 15 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη ανά ώρα, κάτι που σημαίνει ότι ανά ημέρα, οι καταγραφείσες παραβάσεις/κάμερα ανέρχονται σε 360.
Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του ΚΟΚ, και συγκεκριμένα με την παρ. 1 του Άρθρου 6 (Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων), όποιος «καίει» το κόκκινο φανάρι, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και με αφαίρεση επί τόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για 60 ημέρες.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις