Ryanair: Λουκέτο ανακοίνωσε και πάλι πριν από λίγες μέρες η αεροπορική εταιρία Ryanair κλείνοντας τη βάση της στην Αθήνα για τη χειμερινή περίοδο, προκαλώντας αναστάτωση στους εργαζομένους της.
Ryanair: Άραγε, θα οριστικοποιήσει την απόφασή της ή θα ανακαλέσει και θα προχωρήσει σύμφωνα με το σχέδιο του ΕΟΤ που στοχεύει στην επιμήκυνση της χειμερινής σεζόν και στα οφέλη της;
Όταν στις αρχές Σεπτεμβρίου, η Ryanair ανακοίνωσε ότι με αφορμή τις υψηλές χρεώσεις των αεροδρομίων, κλείνει τη βάση της στην Αθήνα για τη χειμερινή σεζόν, δεν αποτέλεσε και τόσο μεγάλη έκπληξη στον κλάδο της αερομεταφοράς, μιας και η συγκεκριμένη εταιρεία έχει προβεί σε παρόμοιες κινήσεις στο παρελθόν, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες.
Περισσότερο, αιφνιδιάστηκαν οι εργαζόμενοι της εταιρείας, οι οποίοι μέσω επιστολής που έστειλαν προς τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια ζήτησαν την παρέμβαση του, ώστε να μη χαθούν θέσεις εργασίας τόσο στα πληρώματα καμπίνας, όσο και στο προσωπικό εδάφους.
Τα τελευταία εικοσιτετράωρα όμως, πληθαίνουν τα ερωτήματα ως προς το αν η πρόσφατη απόφαση της Ryanair, να κλείσει τη βάση της στην Αθήνα το φετινό Χειμώνα, είναι οριστική ή όχι.
Ryanair: JET2 και Eurowings την ξαναρίχνουν(;) στο γήπεδο
Τα στελέχη του Ιρλανδικού μεταφορέα παρακολουθούν στενά τις κινήσεις παραγόντων στην ταξιδιωτική βιομηχανία, διαπιστώνοντας ότι «γέρνουν» προς το σχέδιο του υπουργού Τουρισμού όσον αφορά την επιμήκυνση της σεζόν και το καρποφόρο αποτέλεσμα.
Επιπλέον, αντιλαμβάνονται τον ισχυρό ανταγωνισμό στην Ελλάδα από τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες (Jet2, Jet2Holidays, Wizz Air, Eurowings), που ενδιαφέρονται να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους στο «Ελ. Βενιζέλος» το Φθινόπωρο και τον Χειμώνα.
Μάλιστα, με μία σεζόν που πάει να κλείσει με νούμερα-ρεκόρ, η αγορά ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόσκληση ενδιαφέροντος του ΕΟΤ για πρόγραμμα συνδιαφήμισης με τους tour operators, που θα έχει ως στόχο την προσέλκυση ταξιδιωτών για την περίοδο Νοέμβριος 2022- Μάρτιος 2023.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του powergame.gr, στους αποδέκτες της προαναφερθείσας πρόσκλησης συμπεριλαμβάνεται και η Ryanair.
Αυτό επιβεβαιώνουν πηγές του υπουργείου Τουρισμού, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για την τελική απόφαση που θα πάρει η εταιρεία, και το αν τελικά επιθυμεί να λειτουργήσει με βάση το ανταγωνιστικό σχήμα στο οποίο έχουν καταλήξει το υπουργείο Τουρισμού και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης για τις πτήσεις χαμηλού κόστους κατά τη φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο.
Ryanair: Νέα συνάντηση Ryanair με Βασίλη Κικίλια
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του powergame.gr, το μεσημέρι, ο CEO και άλλα στελέχη της Ryanair θα πραγματοποιήσουν συνάντηση με τον Βασίλη Κικίλια έπειτα από αίτημα της εταιρείας προς το υπουργείο Τουρισμού, και όχι αντίστροφα.
Μήπως τελικά, η ιρλανδική εταιρεία δεν θέλει να χάσει έναν σίγουρο νικητή της επόμενης τουριστικής σεζόν, όπως προβλέπεται να συμβεί για την Ελλάδα; Θα μπορούσε μια τέτοια κίνηση να ερμηνευθεί ως αναθεώρηση της πρόσφατης απόφασής της, παρά το γεγονός ότι ο CEO της εταιρείας Eddie Wilson κατηγορεί την ελληνική πλευρά για καθαρή εκμετάλλευση των Γερμανών ιδιοκτητών των ελληνικών αερολιμένων;
Η Ryanair, που κατέχει την 3η θέση στην Ελλάδα σε μερίδιο αγοράς (7%), με τις Aegean και Sky Express να κατέχουν 38% και 15% αντίστοιχα, πιθανώς να προσπαθήσει να διεκδικήσει ελκυστικότερες χρεώσεις και κίνητρα για τη χειμερινή περίοδο στη χώρα μας, όμως είναι σαφές, ότι η ελληνική πλευρά είναι πλέον σε θέση να μιλά «από θέση ισχύος», καθώς το κενό της Ryanair μπορεί, άνετα, να καλυφθεί από άλλες εταιρείες που θα ποντάρουν στην Ελλάδα ως sure seller της επόμενη σεζόν.
Την ίδια ώρα, ο Β. Κικίλιας συνεχίζει τα ταξίδια του στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου που υλοποιεί για επέκταση της τουριστικής περιόδου, και που είχε ως αφετηρία το Βερολίνο.
Θυμίζουμε ότι έπειτα από συνάντησή του με τους επικεφαλής του Ομίλου της Lufthansa, της Eurowings και της Condor, νέες συμφωνίες έρχονται με τις γερμανικές αεροπορικές εταιρείες ώστε να πραγματοποιήσουν off season πτήσεις στην Ελλάδα, ενώ νέα ταξιδιωτικά πακέτα προγραμματίζονται με τους tour operators, καθώς ως γνωστόν, το 70% των Γερμανών επισκεπτών στην Ελλάδα προέρχεται από t.o., όπως είναι η TUI και η DER Turistik.
Αμέσως μετά το Βερολίνο, ακολούθησε η Βιέννη, ενώ αυτή την εβδομάδα θα επισκεφθεί το Παρίσι για επαφές με αεροπορικές εταιρείες και tour operators. Συνέχεια στο πρόγραμμά του, έχει η Στοκχόλμη.
«Έχουμε τα αεροπλάνα, χρειαζόμαστε μακροχρόνη δέσμευση για ελκυστικότερες χρεώσεις»
Νέο μήνυμα προς την ελληνική κυβέρνηση έστειλε η Ryanair. Το Capital.gr συνομίλησε δια ζώσης με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Έντι Γουίλσον, ο οποίος πραγματοποίησε χθες συνάντηση με τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και σήμερα μεταβαίνει στα Χανιά, προκειμένου να συναντηθεί με τοπικούς φορείς.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Γουίλσον, ο οποίος συναντήθηκε με τον υπουργό Τουρισμού για πρώτη φορά μετά τον Οκτώβριο, το υπουργείο πρόκειται τις επόμενες ημέρες να ανακοινώσει κάποιο σχέδιο για την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού/πτήσεων.
“Εάν είναι ελκυστικό, θα το εξετάσουμε”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της αεροπορικής, υπογραμμίζοντας, εκ νέου, τη βούληση της Ryanair να επενδύσει στην Ελλάδα, με την προσθήκη βάσεων και αεροσκαφών, υπό την προϋπόθεση υλοποίησης συγκεκριμένων ενεργειών από την ελληνική κυβέρνηση.
Σημειώνεται ότι η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε, πριν από μερικό διάστημα, την αναστολή της χειμερινής βάσης που διατηρούσε στο αεροδρόμιο της Αθήνας, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις.
“Χρειαζόμαστε σταθερότητα και μακροχρόνια δέσμευση για ελκυστικότερες χρεώσεις”, τόνισε ο κ. Γουίλσον, σημειώνοντας ότι “για εμάς, η Ελλάδα παραμένει ένα μεγάλο “κενό”. Θα παραλάβουμε του χρόνου 50 αεροπλάνα και το 2024 ακόμα 50. Έχουμε τη χωρητικότητα, θέλουμε να επενδύσουμε, μπορούμε να διπλασιάσουμε την επιβατική κίνησης προς την Ελλάδα στα 10 εκατ., αναπτύσσοντας και άλλους προορισμούς, όπως ο Βόλος και τα Ιωάννινα”.
Στο σημείο αυτό, παρέθεσε τα ακόλουθα στατιστικά στοιχεία: Ενώ τη φετινή χειμερινή περίοδο η Ryanair θα αναπτυχθεί 21% στην Πορτογαλία, 19% στην Ιταλία και 17% στην Ισπανία, στην Ελλάδα θα σημειώσει πτώση 40%.
Ryanair: «Έχουμε 500 αεροσκάφη…»
Το ανώτατο στέλεχος της εταιρείας επανέλαβε τις θέσεις της Ryanair για ελκυστικότερες χρεώσεις, με ισχύ προς όλες τις αεροπορικές εταιρείες, για τη χειμερινή περίοδο, ζητώντας “ευελιξία” από το αεροδρόμιο της Αθήνας, την Fraport Greece και την ελληνική κυβέρνηση.
“Στο Μπέργκαμο της Ιταλίας, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι η 3η μεγαλύτερη βάση της Ryanair, προχωρήσαμε σε μια μακροχρόνια συμφωνία έως το 2028 – 29. Γιατί να μην γίνει αυτό και σε διάφορα αεροδρόμια της Ελλάδας;”, αναρωτήθηκε ο κ. Γουίλσον, τονίζοντας ότι η Αθήνα και άλλοι ελληνικοί προορισμοί έχουν μεγάλες δυνατότητες και τη χειμερινή περίοδο, ωστόσο τα μη ανταγωνιστικά τέλη αποτελούν ανάχωμα.
“Στο Δουβλίνο έχουμε 43 αεροσκάφη, στη Ρώμη 20, στη Μάλτα 6, στην Πάφο 3 και στην Αθήνα δεν θα έχουμε κανένα σε μερικό διάστημα. Η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να είναι διαφορετική”, υπογράμμισε.
Ο κ. Γουίλσον επανέλαβε την ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου της Ελλάδας εκτός της περιόδου αιχμής και τη δέσμευση της εταιρείας για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης προς τη χώρα έως το 2026 (από τα 5 εκατ. το 2019 στα 10 εκατ. το 2026) υπό την προϋπόθεση κάλυψης συγκεκριμένων προϋποθέσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να εφαρμοστούν προς όλες τις αεροπορικές εταιρείες, έχοντας όμως μακροχρόνια και όχι βραχυπρόθεσμη ισχύ.
“Έχουμε 500 αεροσκάφη και 90 βάσεις. Μπορούμε να “πατήσουμε ένα κουμπί” και να φέρουμε πτήσεις και επιβάτες στην Ελλάδα”, τόνισε ο Δ.Σ. της Ryanair.