Ερχονται οι νέες υατότητες σε λίγες ημέρες, οι οποίες αναμένεται να έχουν σχήμα πιστωτικής κάρτας και χρέωση 10 ευρώ για κάθε πολίτη.
Μέχρι την έναρξη της 87ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), στις 9 του Σεπτέμβρη, αναμένεται η έκδοση της πρώτης νέας αστυνομικής ταυτότητας σε σχήμα πιστωτικής κάρτας.
Αυτήν την εντολή φέρεται να έδωσε ο νέος υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νότης Μηταράκης, στον υπηρεσιακό μηχανισμό της οδού Κατεχάκη, ενεργοποιώντας έτσι την επέκταση της σύμβασης έκδοσης διαβατηρίων, που είχε υπογράψει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με την ιαπωνική εταιρεία Toppan.
H σύμβαση δεν έγινε γνωστή, παρ’ όλο που έχει υπογραφεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπ. Προστασίας του Πολίτη πέρυσι τον χειμώνα και αμέσως μετά την ακύρωση του μεγάλου διαγωνισμού έκδοσης ταυτοτήτων ύψους 515 εκατ. ευρώ (στη 15ετία).
Ο διαγωνισμός αυτός είχε προκηρυχθεί το 2019 και ακυρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022.
Το νέο έργο που ανέλαβε η Toppan Printing στο υπ. Προστασίας του Πολίτη ανέρχεται στο ύψος των 100 εκατ. ευρώ.
Έχει διάρκεια μέχρι το 2026 και θεωρείται το ενδιάμεσο έργο (φάση β’), σε αυτό που έχει υλοποιήσει μέχρι σήμερα (φάση α’) και σε αυτό που θα έρθει ως αποτέλεσμα της επαναπροκύρηξης του έργου-μαμούθ των ταυτοτήτων και των διαβατηρίων, ύψους πολλών εκατοντάδων εκατ. ευρώ και με διάρκεια τουλάχιστον μιας δεκαετίας (φάση γ’).
Η αιτία που οδήγησε την προηγούμενη ηγεσία του υπ. Προστασίας του Πολίτη στην ανάθεση της ενδιάμεσης σύμβασης είναι οι αφόρητες πιέσεις των εταίρων μας η Ελλάδα να αποκτήσει ένα περισσότερο ασφαλές σύστημα έκδοσης αστυνομικών ταυτοτήτων.
Το υφιστάμενο σύστημα με τις πλαστικοποιημένες χάρτινες ταυτότητες θεωρείται τελείως αναξιόπιστο και αντικείμενο εύκολης πλαστογράφησης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι εταίροι μας δεν ενδιαφέρονται για το είδος των νομιμοποιητικών εγγράφων που αξιοποιούμε εσωτερικά στη χώρα. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι τα νομιμοποιητικά έγγραφα που προκύπτουν από τις ταυτότητες και ειδικά τα διαβατήρια που εκδίδουν οι ελληνικές Αρχές. Αυτό συμβαίνει επειδή η έκδοση του διαβατηρίου βασίζεται αποκλειστικά στο γνωστό Αστυνομικό Δελτίο Ταυτότητας (ΑΔΤ).
Με άλλα λόγια, ένας παράνομος μπορεί να κατέχει γνήσιο ελληνικό διαβατήριο, το οποίο όμως προήλθε από πλαστή ταυτότητα. Το τελευταίο δεν μπορούν να το ελέγξουν οι Αρχές ασφαλείας μιας άλλης χώρας και επειδή τα κρούσματα ήταν πολλά, οι πιέσεις ήταν μεγάλες.
Πρακτικά, η Ελλάδα και η κυβέρνηση έλαβαν διορία από τις ΗΠΑ μέχρι την άνοιξη του 2026 -συγκεκριμένα τον Απρίλιο του 2026- να εκσυγχρονίσουν την έκδοση των ταυτοτήτων.
Αλλαγή στις ταυτότητες: Ποιοι πληρώνουν 10 ευρώ
Οι νέες ταυτότητες που θα εκδοθούν θα είναι πιο ασφαλείς. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η έκδοση των νέων ταυτοτήτων δεν θα αλλάξει το κόστος έκδοσης για τον πολίτη, το οποίο θα παραμείνει στα 10 ευρώ.
Μάλιστα, λέγεται ότι για τα μέλη πολύτεκνων οικογενειών συμβολικά θα μειωθεί στο μισό.
Το ίδιο ισχύει και για την έκδοση των διαβατηρίων. Οι νέες ταυτότητες δεν θα ισχύουν εφ’ όρου ζωής, αλλά -όπως ισχύει και στα διαβατήρια- για μια 10ετία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα σύμβαση της Toppan πηγαινοερχόταν για περισσότερους από έξι μήνες στα διάφορα υπουργεία.
Τώρα η πολιτική εντολή που έχει δοθεί είναι η πρώτη ταυτότητα να τυπωθεί και να παρουσιαστεί από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στην 87η ΔΕΘ, ήτοι στις 9 Σεπτεμβρίου 2023.
Νέες ταυτότητες: Πότε αλλάζουμε, πόσα θα πληρώσουμε, πότε λήγουν
Αλλάζουν οι νέες ταυτότητες και από Σεπτέμβρη θα έχουμε σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας. Δείτε αναλυτικά όσα ανέφερε ο Υπουργός.
Τέλος οι παλιές, πάμε σε νέες ταυτότητες σε λίγο καιρό, κάτι που ανακοινώθηκε και επίσημα από κυβερνητικά χείλη. Δείτε τι θα αλλάξει.
Τον Σεπτέμβριο έρχονται οι νέες ταυτότητες σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας, όπως ανέφερε από το βήμα της Βουλής, κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας Νότης Μηταράκης.
Οι νέες ταυτότητες σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας θα είναι διαθέσιμες από τα μέσα Σεπτεμβρίου, για όσους τις βγάζουν τώρα, είπε μιλώντας στην ΕΡΤ, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νότης Μηταράκης.
«Στόχος μας είναι να τις παρουσιάσουμε στο ευρύ κοινό στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αρχές Σεπτεμβρίου» ενημέρωσε και την επομένη θα αρχίσει η έκδοσή τους.
Για τις παλαιές ταυτότητες ανέφερε πως «έχουν διάρκεια 10 χρόνια και ως ταξιδιωτικό έγγραφο. Πλέον αυτό θα φαίνεται και επίσημα πάνω στην ταυτότητα. Τα διαβατήρια είχαν ισχύ πέντε χρόνια, αλλά πέρυσι το αλλάξαμε. Η λογική θα είναι στο μέλλον με μια κοινή αίτηση να επανεκδίδεις ταυτότητα και διαβατήριο ανά 10 χρόνια από τα ίδια συστήματα.
«Δεν υπάρχει πρόθεση να αλλάξει το κόστος έκδοσης της νέας ταυτότητας, ούτε το κόστος διαβατηρίου» σημείωσε ακόμη ο κ. Μηταράκης.
Τα δικαιολογητικά για έκδοση ή αντικατάσταση ταυτότητας
1. Για την έκδοση/αντικατάσταση του δελτίου ταυτότητας, υποβάλλονται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο στην αρμόδια αστυνομική αρχή, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α. Μία (1) φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO. Η φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται είτε απευθείας από τις αρχές έκδοσης, είτε θα την προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος εντός εξωτερικού ψηφιακού δίσκου μνήμης (τύπου usb stick), με τις προδιαγραφές του προηγούμενου εδαφίου. Εφόσον, ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr, η ως άνω φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και να αναρτάται από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες φωτογράφους στην εν λόγω εφαρμογή, απ’ όπου την ανακτά ο υπάλληλος της
αρμόδιας Αρχής έκδοσης.
β. Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση, όπως καθορίζεται στο Παράρτημα Β’ του άρθρου 14 της παρούσας, για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών», των απαραίτητων για την έκδοση του δελτίου στοιχείων δημοτολογίου, η οποία εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα. Στις περιπτώσεις που δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών», τα απαραίτητα για την έκδοση του δελτίου δημοτολογικά στοιχεία, προκύπτουν από πιστοποιητικό του Δήμου, στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο ενδιαφερόμενος, το οποίο αναζητείται αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία έκδοσης.
γ. Αίτηση έκδοσης – αντικατάστασης, όπως καθορίζεται στο Παράρτημα Γ’ του άρθρου 14 της παρούσας, η οποία συμπληρώνεται από την αρμόδια υπηρεσία έκδοσης, με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό της περίπτωσης (β), εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα.
δ. Το παλαιό δελτίο ταυτότητας σε περιπτώσεις αντικατάστασης, πλην των περιπτώσεων απώλειας και κλοπής.
ε. Ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) για την πιστοποίηση πληρωμής του παραβόλου έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου, καθώς και ταχυδρομικής αποστολής των δικαιολογητικών και του δελτίου, προς και από την Υπηρεσία εκτύπωσης – προσωποποίησης. Επιπλέον του ανωτέρω, ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) για την πιστοποίηση πληρωμής του παραβόλου της παρ. 4 του άρθρου 5 της παρούσας, στις περιπτώσεις έκδοσης λόγω απώλειας ή φθοράς του προηγούμενου δελτίου του αιτούντος.
στ. Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων του αιτούντος (επώνυμο, όνομα, όνομα πατρός και όνομα μητρός), με λατινικούς χαρακτήρες, εφόσον επιθυμεί αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική προς τούτο υπεύθυνη δήλωση. Αντίγραφο του εν λόγω εγγράφου, μαζί με την υπεύθυνη δήλωση, θα τηρείται από την αρχή έκδοσης, μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά.
ζ. Βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου, στην οποία αναγράφεται η ομάδα αίματος και το RHESUS, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί την αναγραφή των στοιχείων αυτών.
η. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία αναφέρονται οι συνθήκες απώλειας ή φθοράς, για τις περιπτώσεις έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου λόγω απώλειας ή φθοράς, αντίστοιχα. Σε περίπτωση έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου ταυτότητας λόγω κλοπής, υποβάλλεται πρόσφατη βεβαίωση Ελληνικής Αρχής (Αστυνομικής ή Προξενικής) στην οποία δηλώθηκε η κλοπή.
θ. Απόφαση καθορισμού επιμέλειας ή ορισμού επιτρόπου ή δικαστικού συμπαραστάτη, όταν πρόκειται για έκδοση δελτίου σε πρόσωπο, η επιμέλεια του οποίου ασκείται σύμφωνα με δικαστική απόφαση ή το οποίο τελεί σε επιτροπεία ή δικαστική συμπαράσταση.
Ταυτότητες: Νέα απόφαση – Έκτακτη αλλαγή με τις φωτογραφίες
myphoto gov gr: Τέλος στην εκτύπωση φωτογραφιών για ταυτότητες , διαβατήρια και διπλώματα οδήγησης με κωδικούς Taxisnet βάζει η νέα ψηφιακή εταιρία myphoto gov.gr.
Οι πολίτες θα μπορούν να έχουν διαθέσιμα οποιαδήποτε στιγμή τα ψηφιακά τους αρχεία σύμφωνα πάντα με το ΑΦΜ τους , αφού πρώτα έχουν μεριμνήσει για αυτά, επαγγελματίες φωτογράφοι στο my photo και έχουν καταχωρήσει τον αριθμό του κινητού ή το email του καθενός πολίτη.
Νέο ΦΕΚ για την υπηρεσία Myphoto, τέλος η εκτύπωση φωτογραφιών για διαβατήρια, ταυτότητες και διπλώματα οδήγησης με κωδικούς TaxisNet.
Με τη νέα ψηφιακή υπηρεσία οι επαγγελματίες φωτογράφοι θα έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν με απλό και ασφαλή τρόπο την ψηφιακή φωτογραφία του προσώπου και/ή της ιδιόχειρης υπογραφής των πελατών τους στο G-Cloud (Ενιαίο Κυβερνητικό Νέφος).
myphoto gov gr: Οι παροχές
Οι πολίτες θα έχουν στη διάθεσή τους τα ψηφιακά αρχεία που τους αφορούν όποτε τα χρειάζονται, αφού πρώτα τα συσχετίσουν με τον ΑΦΜ τους, ώστε, εφόσον το επιθυμούν, να χρησιμοποιήσουν:
τη φωτογραφία τους στις ψηφιακές συναλλαγές τους με το Δημόσιο και
την υπογραφή τους αποκλειστικά κατά τη διαδικασία έκδοσης και ανανέωσης του διπλώματος οδήγησης.
Η υπηρεσία myPhoto είναι προσβάσιμη μέσω του gov.gr, καθώς επίσης και απευθείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση myPhoto.gov.gr.
Η λειτουργία της υπηρεσίας myPhoto έχει ως εξής: αρχικά, ο πολίτης θα απευθύνεται σε πιστοποιημένο φωτογράφο, δηλαδή σε επαγγελματία φωτογράφο που έχει δηλώσει τον αντίστοιχο ΚΑΔ (Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας) στο μητρώο της ΑΑΔΕ, ο οποίος θα λαμβάνει τη φωτογραφία του προσώπου ή/και της ιδιόχειρης υπογραφής του πολίτη.
Κατόπιν, ο φωτογράφος (ή εξουσιοδοτημένος υπάλληλός του) θα εισέρχεται στο myPhoto, με χρήση των κωδικών του Taxisnet, θα ανεβάζει τα ψηφιακά αρχεία στο myPhoto και θα καταχωρίζει τον αριθμό κινητού ή/και τη διεύθυνση email του πολίτη, προκειμένου να αποσταλεί σε εκείνον ο απαραίτητος κωδικός που αντιστοιχεί στα αρχεία που τον αφορούν.
Μόλις λάβει τον κωδικό, ο πολίτης θα μπορεί να εισέρχεται στο myPhoto με χρήση των κωδικών του Taxisnet και να δει την ψηφιακή φωτογραφία ή/και την υπογραφή του. Κατόπιν, θα έχει τη δυνατότητα:
να συσχετίσει τα παραπάνω ψηφιακά αρχεία με ταυτοποιητικά στοιχεία του, όπως ο ΑΦΜ
να αποθηκεύσει τα ψηφιακά αρχεία στον υπολογιστή του και να εξουσιοδοτεί ηλεκτρονικές εφαρμογές και υπηρεσίες του Δημόσιου να τα χρησιμοποιούν όπου αυτά είναι αναγκαία, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση φωτογραφίας ή η θέση ιδιόχειρης υπογραφής.
myphoto gov gr: Οι εφαρμογές
Διευκρινίζεται ότι για την αυθεντικοποίηση τόσο των φωτογράφων, όσο και των πολιτών στην υπηρεσία myPhoto είναι απαραίτητο να διαθέτουν επιβεβαιωμένο αριθμό κινητού τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
Στην πρώτη φάση της λειτουργίας του myPhoto, οι εφαρμογές που μπορούν να διασυνδεθούν αυτόματα και να ανακτήσουν την ψηφιακή φωτογραφία και την ιδιόχειρη υπογραφή των πολιτών, εφόσον έχει δοθεί σχετική εξουσιοδότηση από τον πολίτη, είναι εκείνες που σχετίζονται με τις άδειες οδήγησης (ανανέωση, αντίγραφο λόγω κλοπής/απώλειας/φθοράς, αντικατάσταση με νέου τύπου).
Σταδιακά, το myPhoto θα διασυνδέεται και με άλλες ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση φωτογραφίας.
Δείτε το ΦΕΚ ΕΔΩ
Τέλος στις εκτυπώσεις φωτογραφιών και τις υπογραφές για τις συναλλαγές με το Δημόσιο
Νέες υπηρεσίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη ετοιμάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το επόμενο διάστημα με στόχο την περαιτέρω απομείωση της γραφειοκρατίας.
Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε ο γενικός γραμματέας, Λεωνίδας Χριστόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στο προσεχές διάστημα θα καταστούν διαθέσιμα τόσο το MyPhoto.gov.gr όσο και ο ψηφιακός ταχογράφος.
«Στο προσεχές διάστημα θα είναι διαθέσιμες δύο ακόμα υπηρεσίες. Η ψηφιακή έκδοση κάρτας ταχογράφου που θα διευκολύνει ουσιαστικά τους επαγγελματίες οδηγούς, οι οποίοι πλέον θα την εκδίδουν εύκολα και γρήγορα μέσω του gov.gr. Κατά δεύτερον, το MyPhoto.gov.gr, μια οριζόντια εφαρμογή που θα αφορά σε όλα τα κρατικά έγγραφα, όπου απαιτείται φωτογραφία και θα διευκολύνει επαγγελματίες φωτογράφους, αλλά και πολίτες.
Είναι μείζονος σημασίας το γεγονός ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, ξετυλίγοντας το νήμα του οράματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει τεθεί σε στέρεες βάσεις και έχει αποκτήσει μια εξαιρετική δυναμική, η οποία για πρώτη φορά προσφέρει στη χώρα μας τη δυνατότητα να γίνει μέρος του διεθνούς ψηφιακού γίγνεσθαι».
Τι είναι το MyPhoto.gov.gr
Τα κρατικά έγγραφα που απαιτούν φωτογραφία του πολίτη (πχ άδεια οδήγησης) θα υποστηριχθούν οριζόντια από τη δημιουργία της εφαρμογής MyPhoto.gov.gr που θα απευθύνεται σε επαγγελματίες φωτογράφους και θα βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Με αυτή την πλατφόρμα οι φωτογράφοι θα έχουν τη δυνατότητα μεταφόρτωσης των φωτογραφιών των πολιτών στο Κυβερνητικό Νέφος (G-Cloud) ενώ οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να «κατεβάσουν» τα ψηφιακά αρχεία ή/και να δώσουν το δικαίωμα στις αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες να τα χρησιμοποιήσουν.
Ο ψηφιακός ταχογράφος
Ειδικότερα, όσον αφορά στον ψηφιακό ταχογράφο αναμένεται να μπει σε παραγωγική λειτουργία στο gov.gr η διαδικασία έκδοσης κάρτας για τους επαγγελματίες οδηγούς.
Με την κάρτα ψηφιακού ταχογράφου ταυτοποιείται ο οδηγός σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και επιτρέπεται η αποθήκευση δεδομένων σχετικά με τη δραστηριότητα του διασφαλίζοντας με αυτό τρόπο την οδική ασφάλεια.
Με τη συγκεκριμένη εφαρμογή οι επαγγελματίες θα μπορούν να εκδώσουν γρήγορα την κάρτα, αποτελεσματικά και χωρίς πήγαινε – έλα στις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών.
Σε 15 ημέρες περίπου 1.000 ψηφιακές μεταβιβάσεις οχημάτων
Η ψηφιακή μεταβίβαση οχήματος που έχει προστεθεί στην υπηρεσία των πολιτών, είναι μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία που γίνεται με ένα κλικ και ολοκληρώνεται μέσω του drivers-vehicles.services.gov.gr με ελάχιστες ενέργειες από πλευράς τόσο του πωλητή, όσο και του αγοραστή. Μάλιστα, όπως υπογράμμισε ο κ. Χριστόπουλος
«η ψηφιακή μεταβίβαση οχήματος, είναι μια ακόμα δράση που υλοποιήσαμε στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ.), μέσω της προγραμματικής συμφωνίας των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών, η οποία διευκολύνει σημαντικά τη ζωή των συμπολιτών μας. Απόδειξη το γεγονός ότι μέσα σε 15 ημέρες έχουν ήδη γίνει ψηφιακά περίπου 1000 μεταβιβάσεις οχημάτων.
Όσον αφορά στις υπόλοιπες ολοκληρωμένες δράσεις των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών για την ψηφιοποίηση και την απλούστευση διαδικασιών για ιδιοκτήτες και οδηγούς οχημάτων, αυτές είναι:
• Προσωρινή άδεια οδήγησης
• Ανανέωση άδειας οδήγησης
• Αντίγραφο άδειας οδήγησης
• Αντικατάσταση άδειας οδήγησης
• Αντίγραφο άδειας κυκλοφορίας οχήματος
• Υπολογισμός τελών για μεταβίβαση οχήματος
• OpenCar (Πρόκειται για την πλατφόρμα μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να αναζητούν πληροφορίες σχετικά με οχήματα τα οποία διαθέτουν πινακίδες που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα)
Μάλιστα, οι προσωρινές άδειες οδήγησης από τις 11/5/2020 αριθμούν περίπου τις 400.000, οι ανανεώσεις αδειών οδήγησης – από 13/12/2021 αγγίζουν περίπου τις 20.000, ενώ έχουν καταγραφεί 30.000 αντίγραφα αδειών οδήγησης από 27/5/2021 και 10.000 αντίγραφα αδειών κυκλοφορίας οχημάτων από 13/12/2021.