Αδιανόητα πράγματα από τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα: Τι συνέβη
Σούπερ μάρκετ: Τα σούπερ μάρκετ της χώρας διανύουν μια καλή χρονιά παρά την κρίση και αυτό διότι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI το δεκάμηνο (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου) σημειώθηκε σημαντική αύξηση στο τζίρο τους 5% λόγω και των συνεχόμενων ανατιμήσεων στα προϊόντα. Στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο […]

Σούπερ μάρκετ: Τα σούπερ μάρκετ της χώρας διανύουν μια καλή χρονιά παρά την κρίση και αυτό διότι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI το δεκάμηνο (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου) σημειώθηκε σημαντική αύξηση στο τζίρο τους 5% λόγω και των συνεχόμενων ανατιμήσεων στα προϊόντα.
Στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου) του 2022 από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 5%, που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.
Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος «έτρεξε» με +10% σε αξία και οριακά αρνητικός σε όγκους -0,6%, ωστόσο η τελευταία εβδομάδα (κλείσιμο 30/10) παρουσίασε απότομη πτώση(-4,8%).
Τα στοιχεία του δεκαμήνου δείχνουν ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 16,1% στο δεκάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 13,9%.
Σούπερ μάρκετ: Σπουδές στον ΟΑΕΔ, δουλειά στα Ναυπηγεία
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο δεκάμηνο αυξήθηκε 5,4%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 3,2% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 1,2%.
Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,8%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,4%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (1,1%).
Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,4%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,4%).
Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).
Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα πολύ μικρά καταστήματα, έως 400 τ.μ. καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στο δεκάμηνο (10,4%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 13,6%.
Ο τζίρος στα υπερμάρκετ (καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ.) έχει αυξηθεί κατά 6,2%, με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 14,2%. Κατά 4,1% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.), με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 34,1%, ενώ η μικρότερη αύξηση, 2,5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 38,1% του συνολικού τζίρου.
Σούπερ μάρκετ: Νέα αυτοψία Άδωνι Γεωργιάδη – «Συγκράτηση τιμών και εκτός καλαθιού»
Την απόλυτη ικανοποίησή του για το καλάθι του νοικοκυριού εξέφρασε ο Άδωνις Γεωργιάδης, που το πρωί της Πέμπτης (01.12.2022) βρέθηκε σε δυο σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στην ενέργεια.
Το καλάθι του νοικοκυριού συγκρατεί τις τιμές των προϊόντων και έξω από αυτό, τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης σε επίσκεψή του σε καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ My Market και Κρητικός.
Για πέμπτη εβδομάδα σε πάρα πολλά προϊόντα οι τιμές πέφτουν, και κάθε εβδομάδα το σύνολο της αξίας του καλαθιού μειώνεται, σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης. Υπάρχουν αυξήσεις, σημείωσε, και είναι στα νωπά λαχανικά.
«Έχουν συμβεί δύο καλά γεγονότα…»
Κατά τον Άδωνι Γεωργιάδη, σε σχέση με το καλάθι του νοικοκυριού «έχουν συμβεί δύο καλά γεγονότα. Το πρώτο είναι ότι για πέμπτη εβδομάδα οι τιμές σε πάρα πολλά προϊόντα πέφτουν και στο σύνολο της αξίας των καλαθιών.
Έχουμε πετύχει σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό οι τιμές να μείνουν σταθερές σε μια εποχή που ο πληθωρισμός τρέχει με 9%, αλλά έχουμε επίσης πετύχει σε πολλά προϊόντα, πάνω από 200, οι τιμές να μειώνονται σταθερά από εβδομάδα σε εβδομάδα».
«Οι αυξήσεις, οι λίγες που βλέπετε, είναι στα νωπά προϊόντα. Εκεί επηρεάζονται πάρα πολύ από παράγοντες πολύ ευμετάβλητους.
Όλες οι αλυσίδες έχουν προσφέρει χαμηλότερες τιμές και αυτό είναι κάτι το οποίο εμάς μας δίνει χαρά, διότι αρκετές χιλιάδες συμπολιτών μας γλιτώνουν πολλά λεφτά. Κι όπως έχω πει πολλές φορές το καλάθι δεν λειτουργεί μόνο στο να συγκρατεί τις τιμές μέσα στο καλάθι, αλλά συγκρατεί τις τιμές και έξω από το καλάθι.
Παρατηρούμε ότι έχουν αυξήσει πάρα πολύ τις προσφορές οι βιομηχανίες που δεν είναι στο καλάθι για να τραβήξουν πελάτες και έχει υπάρξει μια γενική συγκράτηση τιμών. Δεν είναι τυχαίο ότι είχαμε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα.
Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Δεν θριαμβολογούμε. Η δουλειά θα είναι μεγάλη και πολλή, αλλά προχωράμε».
Όπως είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης, από τις 14 Δεκεμβρίου, αναμένονται οι ανακοινώσεις για το καλάθι των εορτών, ενώ πρόσθεσε ότι σε αυτό θα υπάρχουν και εκπλήξεις.
«Θα κάνουμε το παν ώστε το εορταστικό τραπέζι φέτος να μπορούν οι συμπολίτες μας να το βρουν όσο γίνεται με μικρότερη αύξηση σε σχέση με πέρσι», είπε.
Κερδίζουν συνεχώς «πόντους» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Αυξάνουν όλο και περισσότερο το μερίδιό τους στις αγορές των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ και εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Αν και το ποσοστό τους απέχει από το ρεκόρ που καταγράφηκε το 2014 κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, όταν και είχε διαμορφωθεί στο 19%, εντούτοις, μέσα σε έναν χρόνο έχουν καταγράψει ανάπτυξη της τάξεως του 13,9%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI στο δεκάμηνο του 2022, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται στο 16,1%, όταν αντίστοιχα στο 9μηνο του έτους ήταν στο 15,9%.
Με βάση τα παραπάνω προκύπτει ότι λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και των ανατιμήσεων, η τάση των καταναλωτών να στρέφονται προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όχι μόνο συνεχίζεται αλλά εντείνεται μήνα με τον μήνα.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων το τελευταίο διάστημα εξαιτίας του γεγονότος ότι πολλά σούπερ μάρκετ τα επέλεξαν, σε μεγάλο βαθμό για να «γεμίσουν» το «καλάθι του νοικοκυριού».
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι τα παραπάνω στοιχεία της IRI αφορούν στις πωλήσεις έως τον μήνα Οκτώβριο, προτού δηλαδή ξεκινήσει να εφαρμόζεται το «καλάθι του νοικοκυριού».
Πρόκειται για προϊόντα που παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με το δικό τους εμπορικό σήμα, τα οποία συνήθως είναι φθηνότερα έναντι των αντίστοιχων επώνυμων.
Τα δεδομένα
Κατά την περίοδο των πληθωριστικών πιέσεων ωστόσο υπέστησαν κι εκείνα ανατιμήσεις, ίσως και σε μεγαλύτερο ποσοστό, παραμένουν ωστόσο ακόμη κι έτσι, πιο προσιτά για τους καταναλωτές.
Στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου επισημαίνουν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προτιμώνται σε αρκετές περιπτώσεις για το «καλάθι του νοικοκυριού» καθώς σε αυτά, οι αλυσίδες έχουν καλύτερη εικόνα σχετικά με το πώς θα εξελιχθούν οι τιμές τους.
Στο πλαίσιο αυτό εκτιμούν επίσης πως εν μέσω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί λόγω της ενεργειακής κρίσης, εκείνα μπορούν να αποτελέσουν «αιχμή» για την αντιμετώπισή της από την πλευρά των επιχειρήσεων και στην προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών.
Εξηγούν τέλος πως παρά την αντίληψη που υπάρχει σε αρκετούς καταναλωτές τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι υποδεέστερα των επωνύμων καθώς τα περισσότερα από αυτά τα παράγουν οι ίδιες εταιρείες που παράγουν και τα επώνυμα.
Η διαφορά τους έναντι των επωνύμων, σημειώνουν είναι ότι δεν «κουβαλάνε» τα αντίστοιχα κόστη όπως για παράδειγμα είναι η διαφήμισή τους.
Ακολούθησε το Newsme.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις